۱۸ آبان ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 9353614
T T
۰ نفر

قربانی در گفت و گو با ایرنا:

۱۸ آبان ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 9353614
قربانی در گفت و گو با ایرنا: تقاضای رسیدگی به لایحه مجازات اسلامی براساس اصل 85 فردا بررسی می شود ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/08/18 سیاسی.مجلس شورای اسلامی .لایحه مجازات اسلامی عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: تقاضای برخی ازنمایندگان برای رسیدگی به لایحه مجازات اسلامی براساس اصل 85 قانون اساسی روز یکشنبه در مجلس بررسی می شود.
حجت الاسلام و المسلمین موسی قربانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا با اعلام این مطلب افزود: برخی از نمایندگان و اعضای کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس تقاضا کرده اند که بدلیل حجم بالای جزییات لایحه مجازات اسلامی ، این لایحه براساس اصل 85 در کمیسیون تخصصی مربوطه بررسی و تصویب شود.
وی یادآور شد: کلیات لایحه مجازات اسلامی که مشتمل بر 428 ماده بود (کلیات، حدود قصاص و دیات ) 19 شهریورماه 87 با با 196 رای موافق در مجلس به تصویب رسید.
این عضو هیات رییسه مجلس تاکید کرد: با بررسی این لایحه در کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس هم اکنون این لایحه با آیین نامه های آن دارای حدود900 ماده است که بدلیل این حجم بالای این لایحه و ضرورت بررسی دقیق کارشناسی برحی از نمایندگان تصمیم گرفتند درخواست کنند جزییات این لایحه در کمیسیون تخصصی آن بررسی و تصویب نهایی شود و تنها در صحن علنی برای اجرای آزمایشی آن در کشور رای گیری شود.
قانون مجازات اسلامی در سال 70 به صورت آزمایشی تصویب و با پایان یافتن مهلت آزمایشی آن تاکنون چندین بار در مجلس مهلت اجرای آن تمدید شده است، قوه قضاییه لایحه مجازات اسلامی را در جهت دائمی شدن این قانون تهیه کرده است.
**بررسی طرح یک فوریتی خدمات رسانی به ایثارگران این عضو هیات رییسه مجلس همچنین از بررسی طرح یک فوریتی خدمات رسانی به ایثارگران در جلسه روز یکشنبه مجلس خبر داد.
قربانی افزود: لایحه جامع خدمات رسانی به ایثارگران که در مجلس هفتم تصویب شد به دلیل ایرادات شورای نگهبان و اصرار نمایندگان بر مصوبه خود به مجمع تشخیص مصلحت نظام فرستاده شد .
وی افزود: بدلیل اعتراض برخی از ایثارگران نسبت به موادی از این مصوبه با مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام مقرر شد مجلس طرحی یک فوریتی برای رفع این ایرادات تهیه و مصوبه مجلس در مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز تصویب شود تا قانون معطل باقی نماند و حقوق ایثارگران نیز تضییع نشود.
قربانی تاکید کرد: طراحان در این طرح یک فوریتی پیشنهاد کرده اند احراز مصادیق ایثارگری، تعیین درصد و تشخیص از کار افتادگی و تعیین عائله تحت تکفل مشمولان این قانون در چارچوب قوانین نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و براساس آیین نامه ای که مطابق تدابیر فرماندهی معظم کل قوا توسط ستاد کل نیروهای مسلح و وزارت دفاع و همکاری بنیاد شهید تهیه و به تصویب هیئت وزیران برسد.
سیام.1336 شماره 023 ساعت 10:54 تمام
۰ نفر