۲۹ مهر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 9351805
T T
۰ نفر
دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان با سعدالدین حریری ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/07/29 سیاسی.لبنان .ایران بیروت - سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان روز دوشنبه با سعدالدین حریری رییس جریان سیاسی آینده در لبنان دیدار و درباره راههای تقویت روابط و همکاری های مشترک گفت و گو کرد.
محمد رضا شیبانی پس از این دیدار در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در بیروت اظهارداشت : در این ملاقات با یادآوری نگرش و سیاستهای جمهوری اسلامی ایران نسبت به تحولات منطقه و لبنان ، مراتب پشتیبانی و حمایت کشورمان از روند آشتی ها و تفاهم های سیاسی در لبنان اعلام شد.
شیبانی افزود در این دیدار همچنین آمادگی ایران به منظور تقویت هرچه بیشتر همکاری های رسمی ، روابط اقتصادی و سرمایه گذاری های بازرگانی اعلام شد .
به گفته سفیر ایران در لبنان حریری نیز در این دیدار دیدگاها و نظرات خود را در خصوص آخرین تحولات منطقه و لبنان مطرح و بر ضرورت تقویت و گسترش همکاری های مشترک و تبادل هیاتهای رسمی تاکید کرد .
وی همچنین از تلاش های جاری برای بهبود و گسترش روابط دو دولت ایران و لبنان تقدیر و حمایت کرد .
** سفر امیل لحود به ایران : سفیر ایران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا همچنین به سووالی در باره سفر آتی امیل لحود رییس جمهوری پیشین لبنان به ایران پاسخ داد.
وی گفت : این سفر در مقایسه با سفر اخیر میشل عون رییس حزب آزاد ملی لبنان به تهران از نظر سیاسی تفاوتهایی داشته و بیشتر جنبه تقدیر از تلاش های وی را دارد به خصوص آنکه هیات همراه لحود خانواده او هستند.
سفیر ایران در لبنان خاطر نشان کرد سفر عون به تهران و بازتابهای داخلی و خارجی آن نشان داد این سفر تا چه حد از اهمیت برخوردار بوده و جایگاه و نگاه استراتژیک ایران نسبت به تحولات منطقه و لبنان و همچنین توانمندی سیاسی میشل عون را به خوبی نمایان ساخت.
امیل لحود رییس جمهوری سابق لبنان قرار است به دعوت کشورمان به زودی از تهران دیدن کند.
خاورم 2082 ** 265 شماره 128 ساعت 18:37 تمام
۰ نفر