۱۳ مهر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 9349821
T T
۰ نفر
مقاله نیویورک تایمز با عنوان حقایقی که خیلی دیر توسط اولمرت فاش شد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/07/13 سیاسی.المرت.لیونی.صلح تهران - روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در مقاله ای به سخنان اخیر ایهود اولمرت نخست وزیر مستعفی رژیم صهیونیستی درباره سیاستهای مربوط به فلسطین اشغالی پرداخته و آنها را حقایقی خواند که خیلی دیر از سوی وی فاش شده است.
به گزارش گروه اخبار صوتی و تصویری ایرنا، نیویورک تایمز با اشاره به اینکه اولمرت به زودی به نخست وزیر سابق تبدیل خواهد شد ، نوشت: سخنان اولمرت درباره سیاست های اسراییل درباره فلسطین و توصیه های مبنی بر اینکه اسراییل باید از تقریبا تمامی کرانه باختری عقب نشینی کند، در پایتخت خود با فلسطینی ها شریک شود و بر اساس قرداد صلحی که جدیدا با سوریه امضا کرده بلندی های جولان را به این کشور بازگرداند باعث خشم همگان شده است . چون آنها می پرسند چرا وی این سخنان را قبلا اظهار نکرد و زمانی که قدرت را واقعا در دست داشت نسبت به عملی کردن این توصیه ها اقدام نکرد.
این روزنامه با تاکید بر اینکه هیچ رهبر اسراییلی قبل از این هرگز جرات نکرده بود آنچه را که اولمرت در مصاحبه خداحافظی خود، و آن هم خطاب به عموم بیان کرد، به زبان بیاورد، ادعا کرد : همین کار نشانه تفاوت عظیمی است که بین ایده کلی ایجاد دو کشور اسراییل و فلسطین به عنوان تنها راه امن برای نجات جمعیت اسراییل و عملکرد واقعی اولمرت در تحقق بخشیدن به آن در طول سالهای نخست وزیری وجود دارد.
به اعتقاد این روزنامه آمریکایی، نتیجه چنین اختلاف در عمل و گفتار اولمرت آن بوده است که با توجه به عدم شجاعت سیاسی محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز این دو مرد که از زمان برگزاری کنفرانس آناپولیس در آمریکا از سال پیش تاکنون در حال مذاکرده بوده اند، نتوانند کوچکترین پیشرفتی در امور مربوط به ایجاد صلح درفلسطین ایجاد کنند.
نیویورک تایمز افزود: اولمرت علاوه بر سیاست هرگز اراده ای نیز از خود برای بهبود زندگی روزمره فلسطینیان مانند متوقف کردن شهرک سازی و کم کردن تعداد پستهای ایست و بازرسی در کرانه غربی انجام نداد.
این روزنامه آمریکایی در انتها با اشاره به اینکه تسیپی لیونی (وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی ) نیز که در یک سال گذشته همواره در مذاکرات صلح حضور داشته است به خاطر درگیری های زیاد برای ایجاد یک کابینه ائتلافی نخواهد توانست هیچ گام عملی برای محقق کردن یک قرارداد صلح بین اسراییل و فلسطین انجام دهد به لیونی توصیه کرد به دقت به حقایقی که اولمرت به تازگی فاش کرده است، توجه کند.
صویر1609**1424** شماره 027 ساعت 12:07 تمام
۰ نفر