۹ شهریور ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 9346684
T T
۰ نفر

رییس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع:

۹ شهریور ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 9346684
رییس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع: برای مبارزه با تهاجم فرهنی نیازمند تغییر استراتژی هستیم ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/06/09 سیاسی.وزارت دفاع .عقیدتی و سیاسی نماینده ولی فقیه و رییس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه امروز صحنه فرهنگی دنیا عوض شده و غرب با ابزارهای ماهواره و اینترنت تهاجم فرهنگی گسترده ای را آغاز کرده است، گفت: ما نیز در چنین شرایطی باید استراتژی خود را برای مبارزه فرهنگی عوض کنیم.
به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین جمال الدین میر محمدی در اجلاس سراسری روحانیون سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع، افزود: ما نمی توانیم با استراتژی 50 سال قبل با دشمنان مقابله کنیم .
وی خطاب به روحانیون حاضر در اجلاس گفت : ما هستیم که باید در برابر ناتوی فرهنگی سد ایجاد کنیم و این سد چیزی جز تقویت ایمان و معنویت نیست .
رییس عقیدتی سیاسی وزارت دفاع گفت : امروز مزدوران فرهنگی غرب، بسیج عمومی داده اند و هتک حرمت به مقدسات کشورهای اسلامی را به طور گسترده آغاز کرده اند .
میرمحمدی در ادامه با اشاره به نامگذاری سال جاری به عنوان نوآوری و شکوفایی از سوی مقام معظم رهبری، تصریح کرد: نوآوری و شکوفایی دو واژه ارزشمندی است که بدون آنها جهان بشریت به خاموشی مرگباری فرو خواهد رفت.
وی اظهار داشت : این دو واژه اندیشه های ناب را می گستراند و فضا را برای حرکت رو به جلو مهیا می کند.
میرمحمدی خاطرنشان کرد: در 30 سال گذشته در انقلاب اسلامی شاهد شکوفایی و نوآوری بودیم اما همچنان که رهبری عزیز عنایت فرمودند یک ملت مسلمان و انقلابی نباید حرکتی ایستایی و انفعالی داشته باشد و حرکت باید فعالانه و رو به جلو باشد.
رییس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع با اشاره به موفقیت ها و دستاوردهای جمهوری اسلامی، خاطر نشان کرد: در مباحثی مانند انرژی هسته ای ، صنایع موشکی ، هوا و فضا ، صنایع خودروسازی ، کشاورزی و آموزشی شاهد شکوفایی و حرکت رو به جلو بودیم .
میرمحمدی اضافه کرد: در بحث رشد علمی ما قبل از انقلاب 150 هزار دانشجو داشتیم که امروز بیش از دو میلیون و 500 هزار دانشجو در دانشگاه های سراسر کشور مشغول تحصیل هستند.
وی تاکید کرد : در تمامی قسمت ها و عرصه ها، حرکت رو به جلو است و نباید اجازه دهیم این حرکت متوقف و یا کند شود.
نماینده ولایت فقیه در وزارت دفاع خطاب به روحانیون شاغل در این وزارتخانه تاکید کرد: مسوولیتی که امروز ما در بحث نوآوری و شکوفایی برعهده داریم ، بحث مسوولیت فرهنگی و جهاد فرهنگی است ؟ این مسوولیتی است که رهبری و علمای بزرگ بر عهده ما گذاشته اند.
وی خاطرنشان کرد: توجه داشته باشیم که باید در روز قیامت جواب شهدای طول تاریخ و علمای بزرگی مانند شیخ طوسی و انصاری را بدهیم .
میرمحمدی یا دآور شد: جهاد فرهنگی یک جهاد همه جانبه است که با رنج و سختی همراه است و ما باید میدان دار جهاد فرهنگی باشیم .
رییس سازمان عقیدتی و سیاسی وزارت دفاع در ادامه با بیان اینکه ماهیت هر ملتی بسته به فرهنگ او است ، افزود: سیاستمداران بزرگ دنیا به این مسئله توجه ویژه دارند و طراحی ها و برنامه ریزی های گسترده ای انجام داده اند.
میرمحمدی تاکید کرد : روحانیون عقیدتی سیاسی باید میدان دار نهاد فرهنگی باشند چون اگر به مسایل فرهنگی توجه ویژه نشود ممکن است اصول و مبانی دستخوش تغییر و تحول شوند.
وی افزود: نباید نوآوری و شکوفایی را در بحث فرهنگی به عنوان یک امر ثانوی ببینیم . قرار نیست که همه ما وارد مسئله جنگ شویم بلکه یک عده باید به کارهای فرهنگی و علمی بپردازند.
سیام / 1723 - 1908- شماره 002 ساعت 09:56 تمام
۰ نفر