۸ شهریور ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 9346672
T T
۰ نفر
امام جمعه زاهدان: پاسخ به خواسته های قانونی مردم وظیفه دولت است ..............................................................
زاهدان ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 08/06/87 داخلی.سیاسی.دینی.نماز جمعه.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: پاسخگویی مناسب به خواسته های قانونی مردم و اهتمام ورزیدن به حل مسایل و مشکلات جامعه از جمله وظایف مهم دولت است.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی سلیمانی درجمع نماز گزاران زاهدانی تاکید کرد: دولتمردان پرتلاش باید به گونه ای عمل کنند که ضمن خویشتن داری در مقابل انتقادها از تهمت زدن به برخی افراد نیز دوری کنند.
وی اظهار داشت: اقدامهای دولت در حوزه سیاست خارجی، برنامه های صلحآمیز هسته ای و همچنین انجام سفرهای استانی به منظور آشنایی با مشکلهای مردم از نزدیک بسیار ارزنده و قابل تقدیر است.
نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: مقام معظم رهبری از آغاز فعالیت دولت نهم تاکنون بیشترین حمایت را از این دولت انجام داده که این به معنی پاسداشت اقدامها و برنامه های قوه مجریه است.
سلیمانی افزود: در نشست نمایندگان مجلس خبرگان رهبری با معظم له، ایشان "رویکرد، جهتگیری و روند پیگیری گفتمانهای دولت" را تایید کردند.
خطیب جمعه زاهدان اضافه کرد: افزون بر این، رهبر معظم وجود مرز بندی و رعایت دقیق نقد و تخریب را مورد تاکید قرار دادند.
او گفت: در این بین دولت برای پیگیری مسایلی مانند "اجرای سند چشم انداز ، تربیت کارشناسان در بدنه دولت، استفاده مناسب از توانایی نخبگان، اجرا کامل اصل 44 قانون اساسی، توجه بیشتر به حوزه فرهنگ و مبارزه با تورم "نیازمند بکارگیری اهتمام بیشتری برای تحقق و رفع این امور" است.
او اظهار داشت: شماری از عوامل بروز تورم در کشور، داخلی و در اختیار خودمان بوده که این گونه مسایل نشان دهنده برخی سوء مدیریتها در جامعه است.
امام جمعه زاهدان بیان کرد: داشتن نگاه کلی و پرهیز از جزیی نگری در همه امور کشور موجب تقویت پایه ها و پیشبرد اهداف نظام جمهوری اسلامی می شود.
سلیمانی ضمن تقدیر از اجرای طرح تحول اقتصادی تاکید کرد: برنامه ریزی و پیگیری مسایل باید به دور از شتابزدگی باشد و تقسیم منابع برای استفاده همه گروه های جامعه دقیق بررسی و اجرا شود.
وی افزود: مسوولان می توانند روحیه نشاط را در بین مردم نهادینه کنند و بر این اساس باید در دوران مدیریتی خود به گونه ای عمل کرده که رضایتمندی در جامعه به بالاترین حد برسد.
او ادامه داد: در این راه لازم است که نشاط و اراده مدیریتی با اهتمام بیشتری در دستور کار مسوولان قرار گیرد.
امام جمعه زاهدان در ادامه خطبه ها با اشاره به آغاز ماه مبارک رمضان، بر رعایت آداب مربوط به این ماه پربرکت و گرامیداشت آن تاکید کرد.
سلیمانی گفت: براساس آموزه های دینی رمضان ماه میهمانی خداست و کسانی که به هر علت توفیق گرفتن روزه نصیب آنان نمی شود، می توانند با خواندن قرآن از برکتهای آن بهره مند شوند. ک/2 7313/565/684 شماره 102 ساعت 19:30 تمام
۰ نفر