۶ شهریور ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 9346522
T T
۰ نفر
اختصاصی ایرنا/معاون حقوقی و پارلمانی رییس جمهوری: مدرک کردان امروز برای وزارت علوم ارسال شده است ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/06/06 سیاسی.معاون حقوقی رییس جمهور .مدرک دکترا معاون حقوقی و پارلمانی رییس جمهوری اعلام کرد: مدرک دکترای علی کردانوزیرکشور به رویت رییس جمهوری رسیده است و ایشان دستور داد کارشناسان وزارت علوم صحت این مدرک را بررسی و اعلام کنند.
محمدرضا رحیمی روز چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا اظهار داشت: بعد از اعلام شبهه در خصوص اصالت مدرک دکترای آقای کردان نماینده ای از طرف وی به دانشکده آکسفورد اعزام شد که چگونگی موضوع را بررسی کند.
وی افزود: با مراجعه این فرد به لندن مشخص شد مطالب مربوط به مدارک وزیر کشور از روی سایت اینترنتی کاملا حذف شده و اطلاعاتی دراین خصوص وجود ندارد که وی در نتیجه اقدام به استخدام وکیل نمود.
رحیمی ادامه داد: وکیل انگلیسی از طریق مقامات قانونی به سایت اصلی دانشگاه آکسفورد مراجعه و همه اطلاعات مربوط به دکترای کردان که در جلسه اخذ رای اعتماد توزیع شده بود، را از آن سایت استخراج کرد.
وی گفت: وکیل انگلیسی بعد از مراجعه به مقامات قضایی مراتب صحت مدرک را تایید و از طریق سفارت ایران برای آقای کردان فرستاد که این مدرک شنبه گذشته به دست وی رسید و من شخصا مدرک را ملاحظه کردم.
رحیمی ادامه داد: بنا شد که این مطالب و ادعاها که از سوی هر دو طرف وجود داشته در اختیار وزارت علوم قرار گیرد و کارشناسان خبره این وزارت صحت و سقم این مدرک را بررسی کنند لذا مدرک دریافتی از دانشگاه آکسفورد صبح امروز اختیار وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری قرار گرفت.
وی تاکید کرد: اگر آقای زاهدی نسبت به دریافت مدرک اظهار بی اطلاعی کرده به منزله عدم صحت این مدرک نیست چون احتمالا هنوز به دست وی نرسیده است.
معاون حقوقی و پارلمانی رییس جمهوری در پایان گفت: با اعلام نظر وزارت علوم این ماجرای ناپسند خاتمه پیدا می کند و نظر این وزارتخانه فصل الخطاب قانونی در این زمینه خواهد بود.
سیام 9130** 1064** ** شماره 100 ساعت 20:01 تمام
۰ نفر