۲۰ تیر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 9343209
T T
۰ نفر

در دو نامه جداگانه از سوی رئیس جمهور/

۲۰ تیر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 9343209
در دو نامه جداگانه از سوی رئیس جمهور/ لوایح موافقتنامه کشتیرانی بین ایران و دو کشور آفریقایی تقدیم مجلس شد ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/04/20 سیاسی.دولت.مجلس.موافقتنامه کشتیرانی رئیس جمهور با هدف تشویق و تسهیل حمل و نقل از طریق دریا و به منظور گسترش فعالیت های تجاری، دو لایحه موافقتنامه کشتیرانی بین ایران و دو کشور مغرب و لیبی را برای طی مراحل قانونی، تقدیم مجلس کرد.
به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، دکتر محمود احمدی نژاد سه شنبه گذشته در نامه ای به رئیس مجلس شورای اسلامی، لایحه موافقتنامه کشتیرانی تجاری-دریایی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت پادشاهی مغرب را که مشتمل بر یک مقدمه و 19 ماده است، برای طی تشریفات قانونی تقدیم مجلس کرد.
همچنین رئیس جمهور در نامه دیگری در 18 تیرماه 87 لایحه موافقتنامه کشتیرانی تجاری-دریایی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و جماهیری عظمای عربی مردمی سوسیالیستی لیبی را که مشتمل بر یک مقدمه و 20 ماده است، برای طی تشریفات قانونی تقدیم مجلس کرد.
این دو موافقتنامه پیش از این بنا به پیشنهاد وزارت راه و ترابری و با توجه به اهمیت کشتیرانی در حمل و نقل کالا و مسافر و با توجه به تاثیر حمل و نقل از طریق دریا و نیز تشویق و تسهیل آن در گسترش فعالیت های تجاری و در راستای بهره گیری از امر یاد شده در زمینه سازی برای رشد اقتصادی، به تصویب هیات وزیران رسیده بود.
از دیگر اهداف امضای این دو موافقتنامه می توان به فعال ساختن، توسعه و بهبود کارایی کشتیرانی تجاری دریایی بین ایران - مغرب و ایران - لیبی و تقویت و تعمیق همکاری های چند جانبه اشاره کرد.
سیام ** 1011 شماره 016 ساعت 14:11 تمام
۰ نفر