۱۴ تیر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 9342732
T T
۰ نفر
جلیلی :پاسخ نامه شش وزیر خارجه با نگاه مثبت تهیه و تحویل سولانا شد ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/04/14 سیاسی.گفنگو .دبیر شورای عالی امنیت دبیر شورایعالی امنیت ملی بعد از ظهر امروز جمعه با خاویر سولانا رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا تلفنی گفت و گو کرد.
به گزارش ایرنا، سعیدجلیلی در این مذاکره تلفنی، گفت : جمهوری اسلامی ایران بر اساس توافقات انجام شده در سفر سولانا به تهران، پاسخ وزرای خارجه شش کشور و سولانا را با رویکرد تمرکز بر مشترکات و نگاه سازنده و خلاق تهیه و ارایه کرده است .
وی افزود : بر این مبنا پاسخ جمهوری اسلامی ایران به نامه وزرای خارجه شش کشور و رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپایی امروز تحویل خواهد شد .
دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت : نباید اجازه داد برخی رفتارها باعث تشدید بی اعتمادی مردم ایران شود ،چنانکه برخی اقدام ها واکنش افکار عمومی و مجلس ما را بدنبال داشت .
خاویر سولانا رییس سیاست خارجی و نماینده عالی اتحادیه اروپا نیز ضمن تشکر از حسن نیت و ارسال پاسخ نامه، از توافق برای آغاز مذاکرات ابراز خرسندی کرد .
سولانا با اظهار این که بدنبال اقدامی که فضای مثبت کنونی را مخدوش کند نیستند، افزود : من اطمینان دارم با گام های مثبت، فضای مذاکرات، سازنده و امیدوارکننده خواهد بود .
در این مذاکره تلفنی طرفین برای انجام مذاکرات در اواخر تیر ماه توافق کردند .
سیام * 1701 شماره 029 ساعت 14:30 تمام
۰ نفر