۸ تیر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 9342169
T T
۰ نفر

گزارشی از سفر هیات پارلمانی ایران به بحرین

۸ تیر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 9342169
گزارشی از سفر هیات پارلمانی ایران به بحرین ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/04/08 سیاسی.مجلس شورای اسلامی .سفر هیات پارلمانی .بحرین هیاتی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و دبیرخانه اتحادیه پارلمان های آسیایی جهت شرکت در نشست کمیته فرعی مجمع مجالس آسیایی هفته گذشته به بحرین سفر کرد.
به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی خانه ملت ، زهره الهیان نماینده مردم تهران در مجلس در گزارشی از این سفر تصریح کرد: هفته گذشته نشست کمیته فرعی مجالس آسیایی در کشور بحرین با هدف تدوین معاهده دوستی در آسیا از سوی مجمع مجالس آسیایی برگزار شد.
وی افزود: در این نشست نمایندگانی از کشورهای بحرین، بنگلادش، اردن، کویت، فلسطین، روسیه، عربستان و سوریه حضور داشتند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یادآور شد: نظر مجمع این بود که معاهده دوستی در مجالس کشورهای آسیایی به تصویب برسد و جهت تحقق آن بتدریج مجالس، دولت ها را نیز همراه کنند.
الهیان خاطرنشان کرد: در این نشست بر تشکیل گروه های دوستی مجالس تاکید شد و مقرر گردید برای تحقق اعلامیه دوستی در کشورهای آسیایی فرهنگ سازی شود و کشورهای عضو نشستی را برگزار کنند تا اعلامیه دوستی براساس اصول دوستی و همکاری در آسیا ضمانت اجرایی پیدا کند.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حاشیه این نشست لابی های موثری با کشورهای حاضر جهت تقویت گروه های دوستی داشتیم اظهار داشت: با روسای مجلسین بحرین دیدار کردیم که در این دیدار بر روابط خوب بین دو کشور و دو ملت همسایه و دوست که از روابط دیرینه تاریخی، فرهنگی، اجتماعی و حسن همجواری برخوردارند تاکید شد. وی تصریح کرد: طرفین از توسعه همکاری ها در عرصه های مختلف به ویژه همکاری های پارلمانی استقبال نموده و بر تشکیل کمیته دوستی پارلمانی بین ایران و بحرین تاکید کردند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: روز آخر سفر نیز نشستی با دبیرکل سازمان زنان بحرین لولو صالح داشتیم که در این دیدار اطلاعاتی از وضعیت زنان در جامعه و در مجلس بحرین ارائه شد.
الهیان افزود: در این سفر به مناسبت ولادت با سعادت حضرت فاطمه (س ) از سوی سفارت جمهوری اسلامی ایران در بحرین مراسمی با حضور هیات پارلمانی ایران و اعضای دبیرخانه مجمع پارلمان های آسیایی برگزار شد.
سیام * **9130 1324 شماره 054 ساعت 14:26 تمام
۰ نفر