۲۵ خرداد ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 9340705
T T
۰ نفر

وزیر امورخارجه ایران در دیدار وزیر دارایی قطر /

۲۵ خرداد ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 9340705
وزیر امورخارجه ایران در دیدار وزیر دارایی قطر / حوزه های فراوانی برای همکاری میان تهران و دوحه وجود دارد ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/03/25 سیاسی.ایران.قطر.روابط اقتصادی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار با وزیر دارایی و سرپرست وزارت اقتصاد و تجارت قطر، حجم مناسبات اقتصادی دو کشور را همپای روابط سیاسی ندانست و در عین حال گفت که حوزه های فراوانی برای همکاری میان تهران و دوحه وجود دارد.
به گزارش ایرنا به نقل از اداره کل اطلاعات و مطبوعات وزارت امورخارجه، یوسف حسین کمال وزیر دارایی و سرپرست وزارت اقتصاد و تجارت قطر که در راس یک هیات اقتصادی و صنعتی در ایران بسر می برد، روز شنبه با منوچهر متکی وزیر امورخارجه ایران دیدار و گفت وگو کرد.
وزیر امورخارجه ایران در این دیدار ضمن خوشامد گویی به وزیر دارایی و سرپرست وزارت اقتصاد و تجارت قطر، سفر وی را گامی در راستای تحقق اراده سیاسی رهبران دو کشور خواند و اظهار داشت: حوزه های فراوانی برای همکاری میان ایران و قطر وجود دارد.
متکی افزود: روند خصوصی سازی در ایران پدیده ای جدی و پرشتاب است و فرصت های خوبی برای سرمایه گذاری فراهم آورده است.
وی حجم مناسبات اقتصادی دو کشور را همپای روابط سیاسی ندانست و با اشاره به تسهیلات جدید کنسولی که برای بازرگانان و صاحبان صنایع در نظر گرفته شده ، اظهار امیدواری کرد که به زودی سهم قطر در مبادلات تجاری ایران افزایش یابد.
حسین کمال هم در این دیدار ضمن پیگیری تفاهمات انجام شده در سفر نخست وزیر قطر به تهران، آمادگی کشور متبوعش را برای سرمایه گذاری در صنایع فولاد، سیمان، تاسیسات زیربنایی و مخابرات به اطلاع وزیر امورخارجه ایران رساند.
وی با اظهار خوشوقتی از سفر به ایران اظهارداشت: کمیته مشترکی برای پیگیری و نظارت بر روند آغاز به کار و حسن اجرای تفاهمات نخست وزیر قطر با همتای ایرانی تشکیل می شود.
سیام ** 1011 ** 1324 شماره 078 ساعت 19:11 تمام
۰ نفر