۸ خرداد ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 9339051
T T
۰ نفر

نخستین مصاحبه رییس موقت مجلس هشتم (1)

۸ خرداد ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 9339051
نخستین مصاحبه رییس موقت مجلس هشتم (1) هشدار لاریجانی در مورد گزارشهای دو پهلوی آژانس ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/03/08 سیاسی.قوه مقننه.مجلس.مجلس شورای اسلامی رییس موقت مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که گزارش های دو پهلوی آژانس باید در جایی خاتمه پیدا کند گفت : بنا نیست ایران همکاری وسیعی با آژانس داشته باشد اما آنها هر زمان سو استفاده کنند.
علی لاریحانی در حاشیه نشست علنی روز چهارشنبه مجلس در گفت و گو با خبرنگاران افزود : اگر بخواهند این روش را ادامه دهند مجلس شورای اسلامی حتما در پرونده هسته ای ورود کرده و با توجه به رفتار آینده آژانس تصمیم گیری خواهد کرد.
به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا لاریحانی خاطر نشان کرد : اگر بنا است طبق مدالیته با ایران همکاری صادقانه صورت گیرد، گزارش های آژانس باید از متانت حقوقی برخوردار بوده وبه دنبال جوسازی رسانه ای نباشند.
وی گزارش اخیر محمد البرادعی مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی را حاوی نکات متنوعی دانست و گفت : برخی از این مطالب نشان می دهد که هیچ گونه سند و مدرکی دال بر گرایش ایران در زمینه هسته ای به سمت سلاح وجود ندارد و بیان شده که نظارت های آژانس نیز مستمر است.
لاریحانی خاطرنشان کرد : در این گزارش در مورد آب سنگین گفته شده که نظارت از طریق ماهواره صورت می گیرد و از همکاری ایران با بازرسان آژانس ستایش شده است.
رییس موقت مجلس هشتم با اشاره به گنجانده شدن بندهای دو پهلو در گزارش البرادعی اظهار داشت به نظر می رسد این بندها بیشتر سبقه رسانه ای و پمپاژ القائات را دنبال می کنند تا یک سند حقوقی.
ادامه دارد...
1535 شماره 041 ساعت 10:59 تمام
۰ نفر