۲۵ اردیبهشت ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 9337619
T T
۰ نفر

سومین دور مذاکرات فنی /

۲۵ اردیبهشت ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 9337619
سومین دور مذاکرات فنی / مذاکرات ایران و آژانس پس از سه روز پایان یافت ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/02/25 سیاسی.انرژی هسته ای سومین دور مذاکرات فنی هیات اعزامی آژانس بین المللی انرژی اتمی با مقامات ایرانی پس از سه روز پایان یافت .
مقامات ایران و آژانس طی روزهای دوشنبه ، سه شنبه و چهارشنبه چندین ساعت در محل سازمان انرژی اتمی ایران و پشت درهای بسته با یکدیگر مذاکره کرده اند.
به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، تاکنون خبری در خصوص محتوای این مذاکرات منتشر نشده است . گفته می شود نتایج سه دور مذاکرات فنی ایران و آژانس در گزارشی که اواخر ماه جاری میلادی محمد البرادعی مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی به شورای حکام آژانس ارایه می کند ، بیان خواهد شد.
یک مقام مسوول به خبرنگار سیاسی ایرنا گفت که سرپرستی هیات سه نفره آژانس ین المللی انرژی اتمی را در دور سوم مذاکرات هرمن ناکارت مسوول بخش منطقه ای پادمان های آژانس و سرپرستی هیات ایرانی را علی اصغر سلطانیه سفیر و نماینده دائم ایران در آژانس به عهده داشت.
این مقام مسوول که خواست نامش بیان نشود، اظهار داشت: این مذاکرات در سطح کارشناسی برگزار شد و کارشناسانی از وزارت امور خارجه نیز در این مذاکرات حضور داشتند.
هیات های فنی ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی حدود دو هفته پیش ، در روزهای نهم تا یازدهم اردیبهشت ماه نیز با یکدیگر مذاکره کردند که در روز اول مذاکرات اولی هاینونن معاون امور پادمان های آژانس حضور داشت و ادامه مذاکرات در سطح کارشناسی برگزار شد.
اولین دور مذاکرات فنی ایران و آژانس پس از گزارش 22فوریه 2008محمد البرادعی ( 13اسفند ماه (86نیز روزهای دوم و سوم اردیبهشت ماه جاری در تهران به ریاست اولی هاینونن معاون امور پادمان های آژانس برگزار شد.
تهران، بر اساس مدالیته یا همان توافقنامه 21اوت 31) 2007مرداد (86به تمامی سوالات و ابهامات آژانس بین المللی انرژی اتمی پاسخ داده و حتی ارزیابی خود را در خصوص مطالعات ادعایی ارایه کرده است. از این رو، جمهوری اسلامی ایران معتقد است که مدالیته از نظر او پایان یافته است .
شماره 166 ساعت 19:39 تمام
۰ نفر