۱۵ اردیبهشت ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 9336669
T T
۰ نفر
خبرهای16/ عصبانیت و توهین به مردم به خاطر رای نیاوردن در انتخابات ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/02/15 کلیات.پژوهش. خبرهای . 16 حسین مرعشی رییس ستاد انتخاباتی جبهه دوم خرداد، در انتخابات مجلس هشتم ، در اظهار نظری توهین آمیز، مدعی شده است که اکثریت مردم در انتخابات فریب خورده اند.
مرعشی طی اظهار نظری در صفحه شخصی اش بر روی اینترنت نوشت :شاید اکثریت مردم فریب جریانی را خوردند که در جریان برگزاری انتخابات از همه ابزارهای خود برای دلسرد کردن مردم استفاده کرد.
مرعشی اضافه کرده است :اگر هدف دلسرد کردن و خانه نشین کردن مردم و مهم تر از توده های میلیونی مردم، شخصیت های سیاسی تاثیرگذار برای کسب کرسی های مجلس هشتم بود باید به موفقیت رقیب آفرین گفت ولی بازی خوردن اکثریت سیاسیون و توده های میلیونی را چگونه تفسیر کنیم. مرعشی در اظهار نظر عجیبی دیگر اکثریت مجلس را نماینده اقلیت دانسته است ! سازمان مجاهدین انقلاب نیز در بیانیه ای عصبانیت خود را نسبت به انتخاب مردم در انتخابات مجلس هشتم نشان داد.
این گروه سیاسی در اظهار نظری عجیب در بیانیه خود نوشت که ما بر این گمانیم که پیام این انتخابات و نتایج آن برای اصولگرایان ، البته اگر شنیده شود، چیزی جز اثبات نادرستی راه و روش گذشته و لزوم اصلاح سریع این مناسبات نمی تواند باشد.
گفتنی است در انتخابات مجلس هشتم حدود 60درصد مردم شرکت کردند و حضور مردمی نسبت به انتخابات گذشته مجلس افزایش یافت. در این انتخابات اصولگرایان 70درصد از کرسی های مجلس را از آن خود کردند.
***** قرارداد محرمانه آمریکا با تروریست ها ..........................................
یک شبکه تلویزیونی در آمریکا از انعقاد قرارداد محرمانه ای گزارش داده است که به موجب آن جرج بوش رییس جمهور آمریکا در اقدامی بی سابقه به گروه های تروریستی شناخته شده کمک مالی می کند تا علیه اهدافی که آمریکایی ها تعیین می کنند، عملیات تروریستی انجام دهند.
به گزارش ایرنا، روزنامه سعودی عکاض به نقل از شبکه تلویزیونی فاکس نیوز نوشته است: دستورات محرمانه جورج بوش شامل عملیات در منطقه جغرافیایی بزرگ از مرزهای دور لبنان تا افغانستان است و ترور مسئولان این کشورها و همچنین حمایت همه جانبه از شاخه نظامی جنبش مجاهدین خلق ایران ]گروهک تروریستی منافقین [ علیرغم اینکه این حزب در لیست سازمان های تروریستی وزارت امور خارجه آمریکا قرار دارد در دستور کار است.
بر اساس این تصمیم محرمانه، رئیس جمهور آمریکا کمک های مالی برای راهزنان گروهک تروریستی جندالله در استان سیستان و بلوچستان ایران ارسال می کند.
تعدادی از گروهک های تجزیه طلب در غرب و جنوب غربی ایران نیز، کمک های مالی و مشاوره های آمریکا را دریافت می کنند و به نیروهای احزاب معارض ایران انتقال می دهند.
میزان بودجه محرمانه آمریکا برای تقویت تروریست های مذکور حدود 300 میلیون دلار برآورد شده است.
گفتنیست، آمریکایی ها پیش از این با اختصاص بودجه آشکار 100 میلیون دلاری برای کمک به رسانه های ضد ایرانی، تلاش کرده اند، افکار عمومی ایرانیان را نسبت به نظام جمهوری اسلامی تخریب کنند، اما هیچ توفیقی نیافته اند.
پیشبینی می شود، حمایت های بیشتر از گروه های تروریستی نیز آمریکایی هارا در دستیابی به اهدافشان در خاور میانه به موفقیت نخواهد رسانید.
گزارش مشابهی درباره اقدام بوش در حمایت از تروریس در نشریه آمریکایی کانترپانچ منتشر شده است.
**** سوء استفاده خبرگزاری آمریکایی از ابهام گویی محمد خاتمی ...................................................
خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس، با دستمایه قرار دادن بخشی از ابهام گویی سید محمد خاتمی، بهانه ای برای طرح ادعاهای آمریکا علیه جمهوری اسلامی یافته است.
به گزارش خبرهای16 ایرنا، آسوشیتدپرس در خبری از مبدا تهران نوشته است: یک رئیس جمهوری سابق ایران گفته است صدور خشونت به دیگر کشورها خیانت به اسلام و انقلاب سال 1979 است و بلا فاصله نتیجه گیری کرده است که این اظهارنظر وی ظاهرا متهم ساختن مسوولان کشور به طرح ریزی ناآرامی ها در خارج از ایران بود.
محمد خاتمی که رسانه آمریکایی وی را یک اصلاح طلب و روشنفکر مردمی نامیده است بدون اشاره ای به مصادیق ابهام گویی اش افزوده است: طرح ریزی خشونت ها در دیگر کشورها بر خلاف اهداف انقلاب اسلامی سال 1979 به رهبری آیت الله روح الله خمینی است. وی خطاب به گروهی از دانشجویان در شمال ایران گفت: آیا خواسته امام خمینی و منظور وی از صدور انقلاب این بود که سلاح به دست گرفته و انفجارهایی در دیگر کشورها ایجاد کنند و گروههایی برای خرابکاری در دیگر کشورها تشکیل دهند؟ خبرگزاری آمریکایی بلافاصله افزوده است: مقامات آمریکا ایران را به تجهیز و آموزش شبه نظامیان شیعه در عراق متهم می کنند ولی تهران این اتهام را تکذیب می کند.
***** خروج منظم از عراق، تنها کاری که بوش می تواند انجام دهد .....................................................
روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در گزارشی نوشته است که بوش هرگز ماموریت عراق را به پایان نخواهد رسانداما تنها کاری که اکنون می تواند انجام دهد، خارج کردن منظم سربازان آمریکایی از عراق است. به گزارش ایرنا، نیویورک تایمز روز شنبه نوشت: ظاهرا بوش حاضر نیست این واقعیت را بیان کند و به همین دلیل نیز به جنگ بی پایان 526 میلیارد دلاری در عراق ادامه می دهد.
نیویورک تایمز با تشریح وضع نابسامان مردم عراق در دوران اشغال توسط آمریکایی ها افزوده است: بوش دیگر اعلام نمی کند که ماموریت خاتمه یافته و برعکس کاملا تصریح کرده است که تا زمان ترک کاخ سفید نیروهای نظامی را در این کشور حفظ خواهد کرد و پس از آن این وضعیت آشفته را برای جانشین خود باقی خواهد گذاشت. لذا سه سناتوری که خواستار رسیدن به سمت ریاست جمهوری هستند باید تاکید کنند که بوش هم اکنون به این مشکلات رسیدگی کند.
***** حمایت وقیحانه یک مقام اتحادیه اروپا از گروهک تروریستی ..........................................................
رئیس دادگاه اصلاحات اروپا و وزیر کشور دوران حاکمیت تاجر در انگلیس در مقاله ای در یک روزنامه آمریکایی گفته است اتحادیه اروپا و آمریکا باید تحریم سازمان مجاهدین خلق (منافقین ) را که وی آن را گروه اصلی مقاومت در ایران خوانده است، متوقف کنند.
به گزارش ایرنا، لرد دیوید وادینگتن روز شنبه در واشنگتن پست نوشت: سازمان مجاهدین خلق (منافقین ) در ایران حمایت می شود و به همین دلیل هم رژیم از آن هراس دارد و در این چارچوب، ممانعت از فعالیت های این سازمان کاری احمقانه است.
این مقام مقام اتحادیه اروپا نوشته است: زمان آن است که جامعه بین المللی از تشکلی که رژیم را به هراس انداخته حمایت نماید.
**** پایان دادن به حمله علیه مردم عراق، شرط ایران برای مذاکره با آمریکا ..........................................................
یک پایگاه خبری اینترنتی عرب زبان ادعا کرد که شرط تهران برای مذاکره با آمریکایی ها درباره عراق، پایان دادن به حمله نیروهای اشغالگر علیه مردم عراق می باشد.
به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری نهرین نت ، طرف ایرانی پایان دادن حمله نیروهای اشغالگر آمریکایی به شهرک شیعه نشین صدر بغداد را از جمله مصادیق این شرط اعلام کرده است.
گفتنی است ارتش آمریکا به بهانه های واهی طی هفته های گذشته شهرک صدر در شمال بغداد را هدف قرار داده که بر اثر آن تا کنون بیش از سه هزار شهید و مجروح بر مردم عراق تحمیل شده است.
***** انتخابات مجامع امور صنفی اصفهان و رشت باطل اعلام شد ........................................
هیات عالی نظارت بر امور اصناف در اخرین جلسه خود انتخابات مجامع امور صنفی شهرهای اصفهان و رشت را باطل کرد .
به گزارش خبرنگار 16 ، توجیه این کمیسیون که متشکل از نمایندگان شش وزیر می باشد ، ان است که انتخابات برگزار شده ، پیش از زمان موعد بوده است .
براین اساس ، عباسعلی بصیرت (اصفهان ) و جلال الدین محمد شکریه (رشت ) بایستی برای کسب رای اعتماد مجدد از مجامع امور صنفی شهرهای خود با ردیگر به رقابت بپردازند .
***** اختلاف در شورای شهر مشهد منجر به لغو نشست این شورا شد ...........................................................
اختلاف بر سر ادامه کار رییس شورای اسلامی شهر مشهد منجر به تشکیل نشدن نشست علنی روز یکشنبه این شورا شد.
به گزارش خبرنگار خبرهای 16 ایرنا، با وجود دعوت خبرنگاران به نشست امروز شورا، این جلسه پس از یک ساعت و ربع تاخیر و معطلی خبرنگاران برگزار نشد و مسوول روابط عمومی شورای اسلامی شهر مشهد اعلام کرد که اعضای شورا در نشست غیرعلنی هستند و نشست علنی امروز شورا تشکیل نمی شود! زمزمه های تغییر سید محمد طباطبایی رییس شورای اسلامی شهر مشهد از چند روز پیش و همزمان با سالگرد شروع به کار سومین دوره شوراهای اسلامی شهر آغاز و توسط غلامرضا بصیری پور، نایب رییس دور دوم شورای اسلامی شهر مشهد علنی شد.
شنیده ها حاکی است جلسه غیرعلنی امروز شورای شهر مشهد نیز به نتیجه نرسیده و دو طیف موافق و مخالف رییس فعلی شورا بر نظرات خود اصرار ورزیده اند.
**** پژوهم/ 1034 شماره 069 ساعت 16:14 تمام
۰ نفر