۲۷ فروردین ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 9334873
T T
۰ نفر
رییس جمهوری سوریه بر ارائه هر گونه کمک به لبنانیها تاکید کرد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/01/27 دمشق - رییس جمهوری لبنان بر آمادگی دمشق برای ارائه هر گونه کمک مورد نیاز طرفهای لبنانی برای حل بحران سیاسی کنونی در این کشو ر تاکید کرد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، بر اساس بیانیه ریاست جمهوری سوریه بشار اسد شامگاه سه شنبه در دیدار سلیم الحص نخست وزیر اسبق لبنان با وی گفت : رفع مشکل لبنان ، نیاز به همکاری کشورهای اسلامی دارد.
الحص به منظور شرکت در کنفرانس تجدید قومی و سرنوشت عربی که امروز در هتل شام دمشق آغاز به کار کرد، در پایتخت سوریه حضور دارد.
از زمان خاتمه تجاوز رژیم صهیونیستی به لبنان در تابستان 85 تاکنون لبنان شاهد اختلاف شدید بین مخالفان دولت سنیوره و نیروهای هوادار دولت موسوم به 14 مارس و همچنین خلاء ریاست جمهوری از زمان اتمام دوره ریاست جمهوری امیل لحود در 24 نوامبر گذشته است زیرا دو طرف تاکنون در زمینه انتخاب رییس جمهور به توافق نرسیده اند.
از سپتامبر 2007 تاکنون جلسه انتخاب رییس جمهوری لبنان 17 بار به تعویق افتاده است . این در حالی است که میشل سلیمان فرمانده ارتش لبنان نامزد توافقی ریاست جمهوری محسوب می شود.
وزرای خارجه عرب نیز طرحی به منظور حل بحران سیاسی لبنان شامل انتخاب سلیمان به عنوان رییس جمهور، تشکیل دولت وحدت ملی و تعدیل قانون انتخابات مجلس ارائه داده اند.
نیروهای 14 مارس که مورد حمایت غرب هستند می خواهند ابتدا رییس جمهوری را انتخاب کرده و آنگاه در زمینه تشکیل دولت وحدت ملی و تعدیل قانون انتخابات به توافق دست یابند اما مخالفان بر ضرورت اجرای همه بندها به طور همزمان تاکید می ورزند.
نبیه بری رییس مجلس لبنان نیز بعد از دیدار اخیر خود با اسد اعلام کرد که سوریه هیچ شرطی برای توافق در لبنان اعلام نکرده است .
خاورم 5 ** 2131 ** 2312 ** 1184**1577 شماره 097 ساعت 21:25 تمام
۰ نفر