۲۳ فروردین ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 9334421
T T
۰ نفر
مقام آمریکایی : مذاکرات هسته ای کره شمالی در سنگاپور پیشرف داشت ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/01/23 کلیات کوالالامپورـ مذاکره کننده ارشد دولت آمریکا در امور هسته ای کره شمالی ، پس از دیدار و گفت وگو با مقامات کره شمالی در سنگاپور اظهارداشت : پیشرفتهایی در این مذاکرات حاصل شده است .
به گزارش شامگاه پنجشنبه خبرگزاری چین (شین هوا)، کریستوفر هیل پس از مذاکرات یکروزه با مقامات کره شمالی در سنگاپور، به خبرنگاران گفت : ما مذاکرات خوبی با یکدیگر داشتیم اما ما باید به این مذاکرات ادامه دهیم .
این مقام آمریکایی بدون اشاره به جزئیات این مذاکرات ، ارایه اطلاعات بیشتر درباره این گفت وگوها را به زمان دیگری موکول کرد.
در همین حال مقامات کره شمالی گفته اند که در این مذاکرات در ارتباط با ارائه اطلاعات جامع درباه برنامه های هسته ای این کشور با مقامات آمریکایی به توافق رسیده اند.
بنابه این گزارش ، وزارت امور خارجه کره شمالی دیروز با انتشار بیانیه ای تصریح کرد که این کشور موافقت کرده در ازای دریافت غرامت برای خسارتهای سیاسی که به این کشور وارد شده ، فهرست کامل فعالیتهای هسته ای خود را در اختیار مقامات آمریکایی قرار دهد.
کریستوفر هیل دیروز سنگاپور را به مقصد پکن، پایتخت چین ترک کرده و قرار است در آنجا با همتایان خود از کشورهای ژاپن ، چین و کره جنوبی و نیز سفیر روسیه در چین دیدار و گفت وگو کند.
شبد** آساق 1501**335**2201** شماره 014 ساعت 07:22 تمام
۰ نفر