۱۸ فروردین ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 9333882
T T
۰ نفر

رییس ستاد انتخابات کشورتصریح کرد:

۱۸ فروردین ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 9333882
رییس ستاد انتخابات کشورتصریح کرد: انتخابات مجلس هشتم یکی از امن ترین انتخابات کشور بود(2) ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/01/18 سیاسی.سیاست.دولت.انتخابات.هشتم.ستاد رییس ستاد انتخابات کشور برگزاری انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی را یکی از امن ترین انتخابات کشور دانست و گفت: درگیری های قومی در این دوره بسیار کاهش داشت و اولین انتخاباتی بود که درگیری های قومی منجر به کشته شدن نداشتیم.
علیرضا افشار روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود:شکایات واصله نیز در این دوره کاهش چشمگیری داشت که نشان دهنده سلامت انتخابات نسبت به دوره قبل است.
وی اظهار داشت: تمام افرادی که نسبت به برگزاری انتخابات شکایت هایی داشتند و منجربه بازگشایی صندوق شد نشان داد که نتایج از روند قابل قبول و درستی برخوردار بوده و زیر یک درصد اختلاف نسبت به نتایج قبلی مشاهده شد که البته این تفاوت رای تاثیری در نتیجه نداشت.
وی به محدودیت های تبلیغاتی در این دوره اشاره کرد و گفت: گرچه انتظار می رفت که این محدودیت ها تاثیر خود را بر فضای انتخاباتی خواهد گذاشت و مردم را ناراضی می کند اما سه نظرسنجی انجام شده نشان داد که بالای 80 درصد مردم با قانون جدید تبلیغاتی موافق بودند.
رییس ستاد انتخابات کشور تاکید کرد: این مساله نشان می دهد مردم در انتخابات بر اساس ظواهر قضاوت نمی کنند و به عکس نماینده رای نمی دهند و می توان گفت که در این دوره تبلیغات از سطح به عمق هدایت شد.
افشار سرعت در اعلام نتایج را از دیگر ویژگی های این دوره از انتخابات برشمرد و گفت: نتایج حوزه انتخابیه تهران 48 ساعته و سایر شهرستان ظرف 24 ساعت اعلام شد و این نخستین باری بود که چنین سرعتی در اعلام نتایج داشتیم وی خاطرنشان کرد: طولانی شدن اعلام نتایج آثار و ضررهای سیاسی دارد و گاهی موجب بروز برخی درگیری های و اختلافات سیاسی می شود.
افشار اضافه کرد: در صورتیکه مبنای انتخابات رایانه ای باشد می توان نتایج را ظرف چند ساعت اعلام نهایی کرد.
رییس ستاد انتخابات کشور همچنین درباره دور دوم انتخابات در برخی حوزه ها اظهار داشت: در این مرحله نیز همانند مرحله نخست کارت ملی برای رای دادن الزامی است و شمارش آرا در حوزه هایی که بالای سه نماینده دارند شمارش رایانه ای به صورت موازی انجام خواهد شد.
وی تاکید کرد: افراد باید در همان حوزه هایی رای دهند که در مرحله نخست رای داده اند و کسانیکه در مرحله اول شرکت نکرده اند برای انتخاب حوزه رای دادن آزاد هستند.
ادامه دارد...
سیام.9139-9131-1344- شماره 036 ساعت 11:46 تمام
۰ نفر