۱۶ فروردین ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 9333752
T T
۰ نفر
خطیب جمعه یاسوج: مسلمانان در مقابل توهین غربی ها به مقدسات اسلام بی تفاوت نباشند ......................................................................
یاسوج ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 16/01/87 داخلی.سیاسی.عبادی.نمازجمعه.
خطیب جمعه یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: لازم است که مسلمانان جهان در زمینه مقابله با توهین غربی ها به مقدسات اسلام تلاش کنند و هرگز نسبت به این موضوع مهم و سرنوشت ساز بی تفاوت نباشند.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سید علی اصغر حسینی در خطبه های نماز جمعه یاسوج افزود: برخی از کشورهای مسلمان با وجود مشاهده افزایش هتاکی های آمریکا، اسراییل و حامیان آنها به مقدسات اسلام سکوت کرده اند و هیچ واکنشی از خود نشان نمی دهند.
وی بیان کرد: کشورهای غربی و به ویژه آمریکا در طول تاریخ دشمن قسم خورده و آشتی ناپذیر مسلمانان بوده اند و تاکنون نیز هر چه توانسته اند بر علیه آنان کارشکنی کرده اند.
حسینی اظهار داشت: بسیاری از کشورهای اسلامی از قبیل فلسطین، لبنان، عراق و افغانستان هم اینک مورد هجوم و دشمنی آمریکا و حامیانش قرار دارند.
وی گفت : بی احترامی های کشورهای غربی به مقدسات اسلام به بهانه آزادی بیان روز به روز در حال افزایش است و پایان یافتن این توهین ها به یک حرکت عظیم از سوی تمام مسلمانان جهان نیاز دارد.
حسینی اظهار داشت: دشمنان اسلام علاوه بر توهین به مقدسات مسلمانان، به کشورهای آنان نیز تجاوز می کنند و اموالشان را به تاراج می برند.
خطیب جمعه یاسوج افزود: ملت هوشیار و بیدار ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون با تمام وجود در برابر کشورهای غربی و به ویژه آمریکا ایستاده و هرگز تسلیم تجاوزها و زورگویی های آنان نشده است.
حسینی گفت: انتظار می رود که کشورهای اسلامی برای هوشیاری بیشتر و مبارزه هر چه بهتر با تجاوزهای آمریکا و اسراییل بر علیه سایر مسلمانان جهان از ملت ایران الگو بگیرند.
وی بیان کرد: ایران اسلامی با وجود مواجهه با تحریم ها، توطئه ها و کارشکنی های متعدد از سوی آمریکا و متحدانش نه تنها تسلیم نشد بلکه به لطف الهی و با حفظ اتحاد مردم، تبعیت از ولایت فقیه و رهبری خردمندانه مقام معظم رهبری، روز به روز در حال پیشرفت و ترقی در تمام عرصه ها است.
حسینی با اشاره به فرارسیدن هفته بهداشت و سلامت، اظهار داشت: در هیچ یک از ادیان آسمانی به اندازه دین اسلام به مساله بهداشت و نظافت تاکید نشده است.
وی بیان کرد: سلامت از جمله نیازهای اساسی مردم یک جامعه به شمار می رود و راه دستیابی به آن نیز رعایت بهداشت و نظافت است.
وی بر لزوم همکاری و تعامل هر چه بیشتر مردم و دست اندرکاران امر سلامت کهگیلویه و بویراحمد برای رفع مشکلات بهداشتی و داشتن یک جامعه سالم تاکید کرد. ک/2 7534/563/659 شماره 023 ساعت 17:04 تمام
۰ نفر