۶ فروردین ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 9333279
T T
۰ نفر
مدودیف: عضویت اوکراین و گرجستان در ناتو تهدیدی برای اروپا است ..............................................................
مسکو، خبرگزاری جمهوری اسلامی 06/01/87 خارجی.سیاسی.روسیه.اروپا.اوکراین "دمیتری مدودیف" رییس جمهوری آینده روسیه، عضویت اوکراین و گرجستان در "ناتو" را تهدید جدی برای امنیت اروپا دانست.
به گزارش ریانووستی، "مدودیف" روز سه شنبه در مصاحبه با روزنامه انگلیسی "فاینانشال تایمز" بعنوان نخستین مصاحبه با رسانه های خارجی پس از انتخاب به مقام ریاست جمهوری روسیه، گفت: هیچ کشوری در جهان، نمی تواند از نزدیک شدن یک پیمان نظامی به مرزهای خود خرسند باشد.
وی با ابراز ناخرسندی از تلاش ناتو برای نزدیکی به مرزهای روسیه گفت: این مساله بویژه با توجه به مخالفت اکثر مردم اوکراین با عضویت کشورشان در ناتو و نادیده گرفتن این مخالفت از سوی حکومت این کشور ناراحت کننده است.
رییس جمهوری آینده روسیه سپس به روابط تنش آلود روسیه و آمریکا اشاره کرده و گفت: اگر روابط شخصی خوب "ولادیمیر پوتین" و "جورج بوش" نبود روابط دوجانبه روسیه و آمریکا پیچیده تر از وضع کنونی بود.
مدودیف در قسمت دیگری از این مصاحبه بر آمادگی روسیه برای بهبودی روابط با انگلیس و برقراری مجدد همکاریهای متقابل تاکید کرد.
وی با اشاره به رکود روابط سیاسی با انگلیس گفت: محدودیت هایی در روابط دوجانبه از جمله در زمینه همکاری نهادهای امنیت وجود دارد که دولت انگلیس مسوول آن می باشد.
رییس جمهوری منتخب روسیه در پاسخ به سوالی در مورد وضع دمکراسی در کشورش گفت: با این دیدگاه که روسیه با دمکراسی و ارزش های انسانی سازگار نیست، مخالفم.
مدودیف گفت: روسیه کشوری اروپایی است و قادر است همگام با کشورهایی که مسیر دمکراسی را در پیش گرفته اند پیشرفت کند.
وی با تاکید بر عدم وجود دمکراسی در دوره تزارها و حکومت شوروی سابق گفت: دمکراسی روسیه جوان است و تنها دو دهه از عمر آن می گذرد.
رییس جمهوری منتخب روسیه سپس این احتمال که نخست وزیری ولادیمیر پوتین باعث بروز دوگانگی در حکومت شود را رد کرد.
"ولادیمیر پوتین پیش تر موافقت خود با پذیرش نخست وزیری روسیه در صورت انتخاب مدودیف به مقام ریاست جمهوری اعلام کرده بود.
مدودیف گفت: رییس جمهوری کنونی روسیه مدیر خوبی است و می تواند و آماده است تا برای توسعه کشور در مسیری که هشت سال پیش انتخاب شده کار کند.
رییس جمهوری منتخب روسیه در پاسخ به سوال مربوط به پی آمدهای منفی بحران مالی جهانی برای روسیه به شاخص های اقتصادی روسیه ازجمله ذخایر طلا و ارز خارجی این کشور اشاره کرده و گفت: اقتصاد روسیه برای مقابله با این بحران به اندازه کافی قدرتمند می باشد.
وی افزود: تلاش خواهم کرد از دستاوردهای اقتصادی روسیه برای بهبودی وضع مردم و رفاه اجتماعی و اقتصادی جامعه استفاده کنم.
"دمیتری مدودیف" در انتخابات ریاست جمهوری روسیه در دوم مارس به پیروزی رسید و مراسم تحلیف وی روز هفتم ماه مه برگزار خواهد شد.
اروپام 2242**355** شماره 013 ساعت 14:54 تمام
۰ نفر