۱۰ اسفند ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 9283246
T T
۰ نفر

نماینده مردم تبریز در مجلس:

۱۰ اسفند ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 9283246
نماینده مردم تبریز در مجلس: ملتهای آسیایی و آفریقایی مراقب توطئه های آمریکا و غرب باشند ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/12/10 سیاسی.فرهنگی.نطق تهران- نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحولات جدید منطقه خاورمیانه و حمایت مستبدان جهان از رژیم های دیکتاتوری تا آخرین لحظه، گفت: ملتهای کشورهای آسیایی و آفریقایی باید مراقب توطئه های آمریکا و غرب باشند.
به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا محمد حسین فرهنگی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی روز سه شنبه مجلس همچنین با اشاره به تصویب برنامه پنجم توسعه در مجلس، اظهار داشت: اکنون که برنامه پنجم توسعه در مسیر اجرا قرار دارد امیدواریم مجریان برنامه ریزیهای خود را مطابق با آن انجام دهند .
وی افزود: استفاده صحیح و سنجیده از صندوق توسعه ملی نیز می تواند تحولاتی را در کشور به وجود آورد.
عضو هیات رییسه مجلس در بخش دیگری از نطق خود، گفت: آموزش و پرورش می تواند در کنار زبان رسمی کشور برنامه مناسبی برای تقویت گویش های محلی تدوین کند.
نماینده مردم تبریز در مجلس همچنین اصلاح فضای کسب و کار، توسعه بیمه درمانی پایه ، ایجاد هماهنگی در صندوق های بیمه های درمانی ، کاهش نرخ بیکاری و ضریب جینی را از جمله اولویتها بیان کرد که باید مورد توجه قرار گیرند.
فرهنگی در ادامه نطق خود به تحولات موجود در جهان اشاره کرد و گفت: پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی ، اینک تمدن جدیدی مبتنی بر مردم سالاری در حال شکل گیری است اما این مردم سالاری با آنچه که در غرب وجود دارد، متفاوت است.
وی ادامه داد: از نظر غربیها برخوردهای خشن با دانشجویان در تظاهرات های سنگین در انگلیس و فرانسه امری عادی تلقی می شود اما آنان از اتفاقاتی مشابه که در نقاط مختلف جهان رخ می دهد ، بهره برداری می کنند.
نماینده مردم تبریز در مجلس در بخش دیگری از نطق خود با تاکید بر اینکه امروز هر موضع نسنجیده ای از سوی دشمنان مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت، تصریح کرد: اکنون در مقطع حساسی از تاریخ قرار داریم به گونه ای که اقدامات نخبگان و خواص نقش تعیین کننده ای در تقویت یا تضعیف پیشرفت کشور دارد.
این عضو هیات رییسه مجلس در توصیه ای به مردم خاطرنشان کرد: به برکت خونهای شهیدان باید با همه وجود از انقلاب اسلامی ایران دفاع کنیم.
سیام *9193* 1568 شماره 082 ساعت 14:00 تمام
۰ نفر