۸ اسفند ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 9283020
T T
۰ نفر

در پاسخ به پرسش ایرنا

۸ اسفند ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 9283020
در پاسخ به پرسش ایرنا توصیه رییس اوپک به عربستان: از تصمیم عجولانه بپرهیزید ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/12/08 سیاسی.دولت.وزیر نفت.عربستان تهران -وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران و رییس دوره ای اوپک با اشاره به اعلام عربستان مبنی بر افزایش میزان تولید نفت خام خود برای جبران کاهش عرضه نفت لیبی ، از این کشور خواست ضمن خویشتنداری از اتخاذ تصمیم عجولانه در این زمینه بپرهیزد و تصمیم کشوری نگیرد.
به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا،سیدمسعود میرکاظمی شامگاه یکشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در پاسخ به پرسش خبرنگار سیاسی ایرنا گفت : اوپک هنوز درباره افزایش تولید نفت تصمیمی برای تشکیل جلسه اضطراری نگرفته است.
وی اعلام عربستان برای افزایش تولید نفت خام برای جبران کاهش نفت لیبی در بازار جهانی را شتابزده توصیف کرد و اظهار داشت: ضرورتی ندارد میزان تولید کنونی افزایش یابد زیرا در حال حاضر روز به روز میزان ذخیره نفت در روی آب و خشکی در حال افزایش است.
وزیر نفت تصریح کرد: این مساله خود سبب افزایش ذخایر و در نتیجه سودجویی برخی افراد و سفته بازی حاصل از آن در بازارهای جهانی می شود.
ادامه دارد...
سیام 2023 1568 شماره 126 ساعت 20:34 تمام
۰ نفر