۲۷ بهمن ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 9282128
T T
۰ نفر
دهمین جشنواره سلمان فارسی در سپاه پاسداران برگزار شد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/11/27 علمی آموزشی.سپاه.تحقیقات.جشنواره تهران- دهمین جشنواره سلمان فارسی و همایش تجلیل از برگزیدگان تحقیقات صنعتی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز چهارشنبه در نیروی زمینی سپاه برگزار شد.
به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، در این جشنوراه علاوه بر فرمانده کل سپاه ، مدیران پروژه های برگزیده کشور و فرمانده هان و مدیران حوزه تحقیقات صنعتی سپاه و نمایندگانی از سازمانها و مراکز تحقیقاتی برگزیده حضور داشتند.
سردار ابوالفضل صالح نژاد معاون تحقیقات صنعتی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این آیین گفت : از جمله اهداف برگزاری این جشنواره که به طور دوسالانه برگزار می شود، ارزیابی کمی و کیفی دستاوردها و توانمندیهای سپاه و بهره برداری از آنها در ساماندهی تحقیقات در این نیرو است.
به گفته صالح نژاد، ایجاد فضای رقابت مثبت، سازنده و هدفمند، ایجاد خودباوری و اعتماد بین مراکز تحقیقاتی و صنعتی و کمک به گسترش تحقیقات دفاعی و امنیتی در مراکز سپاه از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.
وی افزود: قدردانی از برترین محققان و حوزه های تحقیقات صنعتی سپاه، شناخت بیشتر و پرورش افراد مبتکر در مراکز تحقیقاتی و تجلیل از فرماندهان ، مسئولین و همکاران فعال در پروژه ها از دیگر اهدافی است که این جشنواره به دنبال تحقق آنها است.
در این جشنواره سازمانهای تحقیقاتی و خودکفایی، مراکز تحقیقاتی وابسته به نیروهای چهارگانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، دانشگاه جامع امام حسین (ع) و مراکز تحقیقاتی وابسته به آن، دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج ) و مراکز تحقیقاتی وابسته به آن، هسته های تحقیقاتی بسیج از جمله مراکز شرکت کننده در این جشنواره است.
صالح نژاد یادآور شد: در این جشنواره 336 پروژه تحقیقاتی، صنعتی ، بنیادی ، کاربردی و توسعه ای ارایه شده که پس از بررسی توسط هشت کارگروه ، 326 پروژه مورد تایید نهایی قرار گرفت.
وی مهمترین دستاورد کمی و کیفی این جشنواره را شناخت نقاط قوت و ضعف تحقیقات سپاه طی چهار سال گذشته، برخورداری سازمانها و مراکز تحقیقاتی از محققان برتر و مجرب و با انگیزه و ضرورت ارتقای علمی و معنوی آنها عنوان کرد.
به گفته صالح نژاد، تاکید بر جذب استعدادهای جوان و نخبه در راستای جهاد علمی، حصول به توانمندیهای مناسب در سازمانها و مراکز تحقیقاتی سپاه در انجام پروژه های دانش و فناوری و سامانه ای با استفاده از ظرفیتهای داخلی مراکز علمی و دانشگاهی از دیگر دستاوردهای این جشنواره است.
در این جشنواره از مجموع پروژه های ارایه شده، 20 پروژه از سازمانهای مختلف تحقیقاتی، 11 محقق برتر در هشت حوزه تخصصی، چهار مدیر برتر، دو سازمان برتر، شش مرکز و 19 ایده برتر توانستند به کسب جوایز و لوح سپاس این جشنواره دست یابند.
سیام **1478** 1568 شماره 128 ساعت 15:52 تمام
۰ نفر