۱۷ بهمن ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 9280867
T T
۰ نفر

بزرگداشت سالگرد انقلاب ونزوئلا در تهران

۱۷ بهمن ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 9280867
بزرگداشت سالگرد انقلاب ونزوئلا در تهران ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/11/17 سیاسی.ونزوئلا.ایران.انقلاب بولیواری در ونزوئلا تهران- آیین بزرگداشت دوازدهمین سالگرد انقلاب بولیواری مردم ونزوئلا روز یکشنبه در بوستان گفت و گوی تهران و در کنار مجسمه سیمون بولیوار رهبر استقلال ملت های آمریکای لاتین برگزار شد.
به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، این آیین با حضور داوید ولاسکز کارابایو سفیر ونزئلا در ایران ، سرپرست اداره اول آمریکای لاتین وزارت امور خارجه کشورمان و سفرای 10 کشور عضو اتحادیه آمریکای لاتین موسوم به آلبا به همراه جمعی از ونزوئلایی های مقیم ایران برگزار شد.
ولاسکز کارابایو با اشاره به همزمانی این مراسم با دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: همانگونه که دوستان ایرانی ما سی و دومین سالگرد پیروزی انقلاب خود را جشن می گیرند، ما نیز در ونزئلا دوازدهمین سالگرد انقلاب بولیواری خود را جشن می گیریم.
وی با اشاره به روی کار آمدن هوگو چاوز رییس جمهوری این کشور در 12 سال پیش با این انقلاب مردمی تصریح کرد: از آن زمان تاکنون شاهد تغییرات مثبتی در کشورمان هستیم .
سفیر ونزوئلا اظهار داشت: تغییرات مثبت ایجاد شده در زمینه های آموزشی و اقتصادی باعث شده تا کیفیت زندگی مردم در ونزوئلا بالا رود.
کارابایو با بیان اینکه هدف اصلی سیمون بولیوار رساندن مردم به شادی دائمی بود، گفت: هدف اصلی انقلاب بولیواری ما نیز رساندن مردم به شادی ، آزادی و دموکراسی است .
وی با اشاره به مشکلات فراوانی که طی 12 سال گذشته دولت و ملت ونزوئلا پشت سر گذاشته اند، خاطرنشان کرد: 9 سال پیش کودتای فاشیستی آوریل روی داد ولی بعد از آن مردم توانستند گام های دیگری را بردارند و شرایط به نفع مردم شد.
این دیپلمات ونزوئلایی با بیان اینکه دولت این کشور برای برنامه های خود در حال و آینده نیازمند به کمک و همراهی مردم ونزوئلاست، تصریح کرد: اطمینان داریم که ایران و ونزوئلا در آینده در مبارزه با خشونت و بی عدالتی امپریالیست ها پیروز خواهند شد.
در ادامه این مراسم مهدی رونقی سرپرست اداره اول آمریکای لاتین وزارت امور خارجه کشورمان نیز ضمن تبریک انقلاب بولیواری در ونزوئلا از طرف دولت و ملت ایران آرزوی روزهای خوش برای ملت و دولت این کشور کرد.
وی افزود : مطمئنا روابط دو کشور روز به روز گسترش پیدا خواهد کرد و هر دو در جبهه مبارزه با استکبار جهانی در کنار یکدیگر خواهند جنگید.
سیمون بولیوار ملقب به لیبرتادور در تاریخ 24 جولای 1783 در شهر کاراکاس بدنیا آمد و رهبر استقلال شش ملت ونزوئلا، کلمبیا، پاناما، اکوادور، پرو و بولیوی از استعمار اسپانیا بود .
رویای او دستیابی به اتحاد همه کشورهای آمریکای لاتین و تحکیم استقلال و آزادی آنها بود. مجسمه ای از این مبارز راه آزادی در بوستان گفت و گوی تهران ساخته شده است.
مردم ونزوئلا روز دوم فوریه هر سال را جشن می گیرند .
سیام ** 9129 1568 شماره 036 ساعت 14:47 تمام
۰ نفر