۹ بهمن ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 9280190
T T
۰ نفر

ثمره هاشمی:

۹ بهمن ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 9280190
ثمره هاشمی: اصول پایه و اساسی سیاست خارجی ایران عدالت محوری و احترام متقابل است ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/11/09 سیاسی.ثمره هاشمی.عملکرد دولت های نهم و دهم تهران - دستیار ارشد رییس جمهوری گفت: اصول سیاست خارجی در جمهوری اسلامی ایران ثابت بوده و عدالت محوری، احترام متقابل، حفظ کرامت انسانی، دوستی، محبت و برادری در روابط خارجی ما از اصول پایه و اساسی آن است.
مجتبی ثمره هاشمی روز شنبه در گفت وگو با شبکه جهانی جام جم به تشریح عملکرد دولت های نهم و دهم در سیاست خارجی پرداخت و افزود: در دولت نهم این اصول در دستور کار قرار گرفت و با پشتوانه ملی و عزم راسخ به جهانیان معرفی شد و در دولت دهم برای تثبیت این ساختارها، اصول و گفتمان جمهوری اسلامی ایران، گام های محکم و مقتدری برداشته شد که در پیشانی حرکت آن مطالبات حقه ملت ایران خودنمایی می کند.
دستیار ارشد رییس جمهوری با یادآوری تلاش دولت نهم برای روشن کردن راه و روش نظام سلطه در استثمار و سلطه طلبی بر ملت های مختلف و همچنین چگونگی سیاست های این دولت برای معرفی خواسته های ملت و دولت ایران اسلامی، اظهار داشت: در دولت دهم تلاش می کنیم ساختارهای موجود بین المللی ، منطقه ای و جهانی را به جهانیان بشناسانیم و لزوم اصلاح ساختار در مدیریت های جهانی و منطقه ای را به همگان یادآور شویم.
** تنها راه احقاق حقوق ملت های مظلوم ایستادگی و مقاومت است ثمره هاشمی بعد از تشریح چگونگی گذر از بحث تئوری اصلاح ساختارهای جهانی، بین المللی و منطقه ای و اعلام قاطعانه و عادلانه پیشنهادات خود در مجامع جهانی و بین المللی به چگونگی اجرای عملی این طرح پرداخت و اضافه کرد: ایران اسلامی با ایستادگی و مقاومت در برابر ترفندهای استکبار جهانی به همگان ثابت کرد که تهدیدها، تحریم ها و وعده و وعیدهای برخی اعضای شورای امنیت و نظام سلطه دروغ و پوچ است.
وی ادامه داد: حتی تهدیدهای نظامی آنها طبلی است توخالی و تنها راه احقاق حقوق ملت های مظلوم و ستم دیده در برابر آنها، ایستادگی و مقاومت است.
** عملکرد دولت در عمران و آبادانی کشور و توزیع عادلانه ثروت خودنمایی می کند وی پشتوانه مردمی و ملی دولت های نهم و دهم را مهم ترین عامل حرکت رو به جلوی این دولت ها برشمرد و گفت: مردم در جریان بازدید مکرر اعضای دولت از مناطق مختلف کشور در 350 شهر و شهرستان و هزاران روستا با حضور در صحنه، همراهی با دولت در احقاق حقوقشان را نشان داده و حمایت خود را ثابت کردند.
ثمره هاشمی افزود: بنابراین راه دولت در عمران و آبادانی کشور در احقاق حقوق هسته ای مردم و توزیع عادلانه ثروت، روشن تر از همیشه خودنمایی می کند.
** گروه 5+1 قدمی برای رفع مشکلات برنداشت دستیار ارشد رییس جمهوری همچنین نشست استانبول را فرصت خوبی برای غربی ها و گروه 5+1 برای حل مشکلات و هموار کردن چالش ها برشمرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران با حسن نیت در این گفت وگوها وارد شد و از حقوق خود دفاع و صلح و برادری در نظام بین الملل را هدف خود توصیف کرد.
وی افزود: اما گروه 5+1 انتظارات را برآورده نکرد و قدمی برای رفع مشکلات برنداشت، هرچند باب مذاکرات همچنان باز است و اکنون طرف مقابل باید تصمیم بگیرد که مشکلات حل بشود یا نه.
** ملت های دنیا شعارهای جمهوری اسلامی ایران را از مسائل مربوط به خود می دانند ثمره هاشمی شعارهای جمهوری اسلامی ایران را مخصوص یک قوم، مذهب و حتی یک ملت ندانست و گفت: همه مردم دنیا دوست دارند با آنان عادلانه رفتار شود، حقوقشان محفوظ بماند و کسی به آنها تعدی و ظلم نکند.
وی ادامه داد: بنابراین ملت های دنیا، پیام های ایران اسلامی را انسانی دانسته و این شعارها را جزئی از مسائل مربوط به خودشان قلمداد می کنند.
دستیار ارشد رییس جمهوری اضافه کرد: به همین دلیل است که ما اکنون با بسیاری از کشورها در آمریکای لاتین، آفریقا، آسیا و حتی اروپا روابط خوب و حسنه ای داریم.
وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره زندگی خصوصی اش، خود را 55 ساله دارای سه فرزند پسر و دو دختر معرفی کرد و گفت: فرزند ارشدش هم اکنون در صدا و سیما در بخش مهندسی کامپیوتر فعالیت می کند که هنوز رسمی نشده است.
ثمره هاشمی درباره دختران خود نیز گفت: یکی از آنها با مدرک کارشناسی ارتباطات شغل خاصی ندارد و خانه دار است، اما فرزند کوچکم با مدرک مهندسی معماری در یک شرکت خصوصی مشغول فعالیت است.
وی آخرین مدرک تحصیلی خود را کارشناسی ارشد در رشته شهرسازی از دانشگاه تهران عنوان کرد.
سیام/ 1965 1568 شماره 062 ساعت 20:01 تمام
۰ نفر