۸ بهمن ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 9280122
T T
۰ نفر

اختصاصی ایرنا؟

۸ بهمن ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 9280122
اختصاصی ایرنا؟ نماینده مجلس: استکبار هراس دارد صدای انقلاب اسلامی به گوش دیگر ملت ها برسد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/11/08 سیاسی.خارجی.انقلاب اسلامی.فجر 89 تهران- نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: کشورهای استکباری و در راس آنها آمریکا هراس دارند که صدا و پیام انقلاب اسلامی به گوش ملت های دیگر برسد اما این پیام به سراسر جهان منتقل شده است.
لاله افتخاری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران در عرصه ملی، منطقه ای و بین المللی برای کشور ما و کشورهای دیگر هر روز مشهودتر و درخشان تر می شود.
وی گفت: تاثیرات کوبنده انقلاب اسلامی بر قامت استکبار و دشمنان انسانیت و بشریت و کسانی که همه کیان خود را با استفاده از ذخایر دیگران و هتک حرمت انسان ها و ملت ها و نادیده گرفتن حق دیگران بویژه مسلمانان دنبال می کنند، بیشتر آشکار می شود.
افتخاری، دستاوردهای انقلاب اسلامی را در عرصه داخلی مشهود و مبرهن خواند و گفت: در عرصه بین المللی ، منطقه ای و جهان اسلام شاهد نوعی بیداری هستیم که در تک تک ملت ها ایجاد و این بیداری روز به روز آشکار تر می شود.
وی اظهار داشت: این بیداری به اقداماتی از سوی ملت ها تبدیل می شود که طی روزهای اخیر شاهد نمونه هایی از آن در تونس، مصر و کشورهای دیگر بودیم.
نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم توانسته اند از چنان بیداری برخوردار شوند که به رغم تبلیغات و شبکه رسانه ای گسترده صهیونیستی و کشورهای استکباری و دولت های دست نشانده آنها، مطالبات دیرین خود را مطرح و دنبال کنند.
وی تصریح کرد: روند تحولات سیاسی و اجتماعی در بسیاری از این کشورها نشان می دهد که مطالبات مردم و جوامع هدفمند شده و در راستای اهدافی چون آزادی ، استقلال و حفظ کرامت انسان ها قرار گرفته که شعار جمهوری اسلامی است.
افتخاری گفت: این مطالبات از حق برخورداری از آب و نان و حقوق اولیه که یک انسان باید داشته باشد، به مطالبات اسلامی و درخواست اجرای ارزش های اسلامی در کشورهای خود تغییر کرده و معیارها عوض شده است.
وی افزود: اگر چه باز هم می بینیم که بر اثر اقدامات برخی کشورها از جمله آمریکا و انگلیس اتفاقاتی مثل حوادث کشور سودان روی می دهد اما اکثریت تغییرات به سمت الگو گرفتن از انقلاب اسلامی است.
این نماینده مجلس گفت: سخن جمهوری اسلامی بین ملت ها و گروه های مختلف در منطقه و جهان، الگوهای موفقی برای بسیاری از کشورها و ملت ها بوده است.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: صدور اندیشه و پیام انقلاب اسلامی در مظلومانه ترین شرایط و هجمه های فراوان علیه کشور ما انجام شده است و اثر خود را می گذارد.
وی تاکید کرد: باید تلاش گسترده، فراگیر و مناسب همه گروه ها و طبقات دنیا انجام شود تا پیام انقلاب اسلامی را به درستی دریافت کنیم و نسبت به آن وفادار، پایبند و تحت امر ولایت باشیم و سپس با زبان درست آن را به دنیا منتقل کنیم.
افتخاری علت بسیاری از دشمنی ها با انقلاب اسلامی را صدور پیام و اندیشه انقلاب اسلامی دانست و گفت: در آیات قرآن نمونه های فراوانی هست برای این که اگر فرعون بخواهد فرعونیت خود را به منصه ظهور برساند و تحقق بخشد، قومش را از نظر فکری و رفتاری و گاهی اقتصادی مستضعف نگاه می دارد.
وی گفت: فرعونیان انسان ها را در همه زمینه ها فرودست نگه می دارند تا بتوانند بر آنها تفرعن و حکومت کنند و چون خود را خدای برتر می دانند دیگرانی که تبعیت می کنند را تحت فشارهای مختلف قرار می دهند تا نتوانند فکر کنند و ذهن آنان روشن شود.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: کشورهای استکباری در راس آنها آمریکا نمی خواهند کشورها و ملت های دیگر هوشیار و بیدار شوند.
وی تصریح کرد: پیام انقلاب اسلامی را با اسلحه صادر نکردیم و اگر بر روی لباس نوجوان و جوان کشورهای بزرگ اسلامی و غیر اسلامی عکس امام (ره ) و شعارهای امام و رهبر معظم انقلاب اسلامی را در دورترین نقاط دنیا می بینیم، حکایت از این دارد که ماهیت انقلاب اسلامی، فرهنگی است.
افتخاری با بیان این که صدور انقلاب اسلامی به شکل فرهنگی و نرم انجام می شود، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران برای آب و نان نبود بلکه برای بیداری و ارزش هایی است که اگرچه انسان ها، مومن و مسلمان نباشند اما به ذات نسبت به آن ارزش ها علاقمند و پایبند هستند.
وی انگیزه دشمنان انقلاب اسلامی را از به راه انداختن جنگ نرم هراس از اثرگذاری آن در سراسر دنیا خواند و گفت: بر همین اساس شبکه های اطلاع رسانی آنان پیوسته سر و صدا ایجاد می کنند تا چهره نامناسب و نازیبایی از جمهوری اسلامی ایران نسبت به موضوعاتی چون زنان و حقوق بشر در ذهن ها القا کنند.
افتخاری این تلاش کشورهای استکباری را نیز مصداقی از اشارات آیات قران کریم توصیف کرد و گفت: آنان سر و صدا ایجاد می کنند تا اول خود سخن حق را نشنوند و بعد اجازه ندهند دیگران بشنوند.
وی با این وجود تصریح کرد: به رغم این تلاش ها پیام انقلاب اسلامی به گوش ملت ها رسیده است و کشورها حاضر نیستند از الگوهای آمریکایی به عنوان اصلاحات و حقوق بشر تبعیت کنند.
تهرام/9025/507 شماره 027 ساعت 22:59 تمام
۰ نفر