۱۸ دی ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 9278720
T T
۰ نفر

در راس یک هیات عالیر تبه نظامی ؟

۱۸ دی ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 9278720
در راس یک هیات عالیر تبه نظامی ؟ فرمانده نیروی دریایی ارتش به جیبوتی سفر می کند ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/10/18 سیاسی.خبر.ارتش تهران ـ امیردریا حبیب الله سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش از بازدید هیات نظامی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از کشور جیبوتی خبر داد به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، دریادار سیاری صبح امروز در نشست خبری اظهار داشت :این سفر با توجه به همکاری خوبی که کشور یاد شده در سال های اخیر با جمهوری اسلامی ایران داشته انجام می شود.
وی افزود: فرماندهای نیروی دریایی جیبوتی در جریان سفر خود در سال 1387 به کشورمان از نیروی دریایی ما بازدید کرد و خواستار گسترش تعاملات در تمام زمینه ها به ویژه آموزش دانشجویان، بحث سازماندهی، ساخت و ساز و همچنین تجهیزات شد.
سیاری ادامه داد : در این سفر سه روزه ضمن گفت وگو با رییس ستاد ارتش و فرمانده نیروی دریایی کشور مذکور از مراکز نظامی و نیروی دریایی آنان نیز بازدید خواهیم داشت و در این راستا تفاهم نامه های نظامی نیز امضا خواهد شد.
فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به جایگاه دریا در توسعه پایدار اقتصادی کشورها، آن را بسیار حائز اهمیت برشمرد و تصریح کرد: دریا به عنوان محور توسعه پایدار کشورها از سه جنبه منابع انرژی، غذایی و راه، دارای اهمیت است چرا که بیش از نود درصد جابه جایی ها از درون دریا انجام می شود و هر کشوری که بتواند از این جایگاه به صورت بهینه بهره برداری نماید قطعا موفق تر خواهد بود.
وی در ادامه به پدیده شوم دزدان دریایی در خلیج عدن اشاره کرد و در این باره یادآور شد: سازمان ملل پس از به وجود آمدن این پدیده از کشورهایی که توانایی حضور در منطقه را داشتند درخواست کمک نمود که ما نیز بلافاصله اولین ناوگروه مان را برای حفاظت از کشتی های نفتی و تجاری و همچنین کمک به دیگر کشورهای درخواست کننده به منطقه خلیج عدن اعزام نمودیم که در این راستا بیش از هزار فروند کشتی اسکورت کردیم که 600 فروند به صورت مستقیم و 400 فروند به صورت غیرمستقیم و تحت نظارت از خدمات ناوگروه ما بهره مند شدند.
امیردریادار سیاری همچنین به امنیت خطوط کشتی رانی در دریا اشاره و اظهار داشت کشورهای منطقه قادر به تامین امنیت در منطقه هستند و در این خصوص نیازی به حضور نیروهای فرامنطقه ای نیست.
وی در پایان از وجود خلا قانونی در برخورد دزدان دریایی انتقاد کرد و در این باره گفت : باید قوانین به گونه ای تنظیم شود که دیگر شاهد بروز چنین حوادثی در دریا نباشیم.
گفتنی است هیات اعزامی قرار است از یازدهمین ناوگروه اعزامی جمهوری اسلامی ایران به خلیج عدن نیز بازدیدی داشته باشد.
سیام 1908**9132** شماره 043 ساعت 15:03 تمام
۰ نفر