۶ دی ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 9277847
T T
۰ نفر

کارشناس سیاسی:

۶ دی ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 9277847
کارشناس سیاسی: حماسه نهم دی 88 دفاع قاطع و یکپارچه از مواضع رهبر معظم انقلاب بود ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/10/06 سیاسی.کارشناس.سعدالله زارعی تهران-یک کارشناس مسائل سیاسی با بیان این که مردم ایران با حضور در راهپیمایی نهم دی پاسخ دندان شکنی به دشمنان دادند گفت: حماسه نهم دی 88، دفاع قاطع و یکپارچه از مواضع رهبر معظم انقلاب بود.
سعدالله زارعی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا، حماسه نهم دی 88 را یک نهضت بزرگ خودجوش دانست که بر مبنای مقاومت در برابر استیلای خارجی و استبداد نیروهایی در داخل، شکل گرفت.
وی افزود: مردم ایران در حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته به وضوح دیدند که آمریکایی ها و اروپایی ها قصد دارند از طریق اقدامات سازمان یافته و تبدیل سفارتخانه هایشان به ستادهای عملیاتی ، استخدام اراذل و اوباش و صرف مبالغ زیادی پول، استقلال ایران و تمامیت ارضی کشورمان را از بین ببرند و بر مصالح و سرنوشت کشورمان مسلط شوند.
وی اظهار داشت که علاوه بر این مساله، مردم احساس کردند برخی از نیروهای سیاسی داخلی با سوء استفاده از فرصت های نظام درصدد هستند با فتنه گری و همراه کردن بخشی از نیروهای جامعه و توسل به شیوه های غیر قانونی و غیر اخلاقی و با پیوستن به جبهه ضد انقلاب خارجی، راه استیلای آمریکا بر کشور را هموار کنند.
زارعی افزود: بر این اساس حادثه روز عاشورا که حدود شش ماه پس از آغاز فتنه رخ داد به مثابه بنزینی بود که بر آتش مردم پاشیده شد و آن ها را مصمم کرد برای قطع دست دشمنان خارجی و عوامل وابسته به آنان وارد میان شوند.
این کارشناس مسائل سیاسی افزود: از این رو در روز نهم دی ماه شاهد حضور متراکم و متنوع مردم در راهپیمایی بودیم. کسی تصور نمی کرد در بعدازظهر روز یکشنبه و در ساعتی که مردم به استراحت می پردازند سه میلیون نفر به خیابان ها بیایند.
زارعی اظهار داشت که شعارهای نهم دی بر دو مساله دفاع قاطع و یکپارچه از مواضع رهبری و همچنین ابراز نفرت و خشم از سران فتنه داخلی تاکید داشت.
حضور میلیونی مردم مسلمان ایران در تظاهرات نهم دی 1388، واکنش به حرمت شکنی عاشورا توسط برخی عوامل و ایادی فتنه سال 88، حماسه ای بی نظیر در طول سه دهه تاریخ انقلاب بود که بصیرت، هوشیاری، دشمن شناسی و غیرت دینی و انقلابی ملت و انقلابی ملت آگاه ایران اسلامی را به خوبی نشان داد.
سیام/9121 شماره 015 ساعت 12:21 تمام
۰ نفر