۲۷ آذر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 9277193
T T
۰ نفر
کمیته حقوق بشر مجلس خواستار پیگیری حقوقی فاجعه تاسوعای خونین چابهار در مجامع بین المللی شد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/09/27 سیاسی.بیانیه.مجلس تهران - کمیته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی در بیانیه ای با محکوم کردن فاجعه تاسوعای خونین در چابهار از وزارت امور خارجه خواست با جدیت پیگیری های حقوقی لازم را از طریق مجامع حقوق بشری و سازمان ملل انجام دهد و تمامی پرونده های سیاه جنایت و ترور را تا رسیدن به نتیجه مفتوح نگاه دارد.
به گزارش روز شنبه ایرنا؟ کمیته حقوق بشر مجلس در این بیانیه تاکید کرد: بار دیگر هراس دشمنان از فرهنگ عاشورا و فرهنگ جهاد موجب شد در اقدامی از سر زبونی و درماندگی خون 38 نفر از هموطنان عاشق و دلسوخته حسین (ع) درهنگام عزادارای حضرت اباعبدالله الحسین (ع) بر زمین ریخته شود و برای دشمن در این میان شیعه و سنی و زن و مرد و مادر و کودک تفاوتی ندارد.
این کمیته مجلس یادآور شد: دشمنان نظام و اسلام در اوج کوردلی هرگز قادر به خواندن این برگ از حقیقت انقلاب اسلامی نبوده اند که انقلاب با همین فرهنگ حسینی و عاشورایی به پیروزی رسید و پرچم مقاومت و آزادگی را به رهبری خمینی عزیز(ره ) و حضرت آیت الله خامنه ای با تقدیم هزاران شهید در این راه روشن در جهان برافراشت.
در این بیانیه کمیته حقوق بشر مجلس خاطرنشان کرد: حقانیت و نورانیت خون هر شهید انقلاب اسلامی دل های تشنه حقیقت را در جهان آبیاری کرد و امروز جوانه های فرهنگ عاشورایی و جنبش مقاومت در میان ملت ها در اقصی نقاط جهان رو به بالندگی و رشد است و همین واقعیت موجب شد تا دشمنان در کمال استیصال و هراس هر از گاهی تیری در تاریکی رها کنند که الغریق یتشبث بکل حشیش .
اعضای کمیته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی ضمن اعتراض به مجامع حقوق بشری و سازمان ملل نسبت به سکوت در برابر حمایت های سرویس های جاسوسی و اطلاعاتی سرویس اطلاعات و امنیت خارجی انگلیس ؟ سیا و موساد اعلام کردند: آیا وقت آن نرسیده که قطعنامه های حقوق بشری سازمان ملل در اعتراض به تروریسم دولتی آمریکا؟ انگلیس و صهیونیسم جنایتکار صادر شود و این مجامع دست از بازی سیاسی با چهره حقوق بشری بردارند؟! این کمیته با یادآوری این مطلب که اسناد حمایت آمریکا و سیا از گروهک جندالشیطان چندی پیش وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران منتشر کرد؟ افزود: چرا سازمان ملل و مجامع حقوق بشر کوچک ترین موضع گیری علیه آمریکا نسبت به کشته شدن 400 نفر از هموطنان بی گناه ما به دست ریگی معدوم انجام نداد در این بیانیه کمیته حقوق بشر تاکید کرد : به حق این گونه استفاده ابزاری غیرمنصفانه و ناعادلانه از موضوع حقوق بشر منجر به لوث شدن شعارهای حقوق بشری می شود که مجامع سرلوحه کار خود قرار داده اند و بیداری بیشتر افکار عمومی جهان نسبت به این گونه تناقضات و بی عدالتی ها را در پی خواهد داشت.
کمیته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی از دستگاه سیاست خارجی خواست با جدیت پیگیری های حقوقی لازم را از طریق مجامع حقوق بشری و سازمان ملل انجام دهد و این پرونده و سایر پرونده های سیاه جنایت و ترور را تا رسیدن به نتیجه مفتوح نگاه دارد که این مطالبه قاطع مردم و نمایندگان مردم از دستگاه دیپلماسی می باشد.
این کمیته افزود: بی شک حقانیت خون عزاداران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) کوس رسوایی دشمنان سیاه دل نزد افکار عمومی جهان را خواهد نواخت و نوید بیداری حسینی در سراسر جهان را به آزادگان مژده می دهد.
سیام 1336**9132** شماره 024 ساعت 12:59 تمام
۰ نفر