۲۲ آذر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 9276930
T T
۰ نفر

نخست وزیر اسبق لبنان تاکید کرد/

۲۲ آذر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 9276930
نخست وزیر اسبق لبنان تاکید کرد/ روابط ایرانی- عربی در مسیر صحیح حرکت می کند ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/09/22 سیاسی.ایران - لبنان.رکن آبادی.سلیم الحص بیروت - سلیم الحص نخست وزیر اسبق لبنان از تلاش های ایران در گسترش و تعمیق روابط با کشورهای عربی قدردانی کرد و گفت که روابط ایرانی- عربی بسیار خوب و روبه توسعه است و در مسیری صحیح حرکت می کند.
به گزارش ایرنا، غضنفر رکن آبادی سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان امروز دوشنبه در دیدار با شیخ عبدالامیر قبلان مسئول مجلس اعلای شیعیان لبنان و سلیم الحص نخست وزیر اسبق لبنان آخرین رویدادهای لبنان و منطقه را مورد بحث و بررسی قرار داد.
سلیم الحص در این دیدار موضع جمهوری اسلامی ایران را نسبت به قضایای جهان اسلام و بخصوص موضوع فلسطین شرافتمندانه دانست و اظهار داشت: فلسطین قضیه ای است که اعراب و ایران را حول خود جمع می کند.
رکن آبادی ضمن تقدیر از مواضع سلیم الحص در دفاع از قضایای عادلانه و در راس آن مقاومت، از آخرین وضعیت درمانی وی جویا شد و برای وی از درگاه خداوند آروزی سلامتی و شفای عاجل نمود.
سفیر جمهوری اسلامی ایران همچنین بعد از دیدار با نخست وزیر اسبق لبنان ضمن تاکید بر نقش لبنانی ها در دستیابی به راه حلی در لبنان گفت: در این راستا کشورهای منطقه به تلاش های خود برای خروج لبنان از بحران کنونی ادامه می دهند.
** نقش ایران در آرامش در لبنان شیخ قبلان هم در دیدار سفیر ایران با وی با اشاره به نقش ایران در آرام نگه داشتن وضع در لبنان گفت: ما باید با وحدت ملی و رایزنی میان احزاب سیاسی، لبنان را در امان نگه داریم.
وی ضمن تمجید از سیاست حکیمانه جمهوری اسلامی ایران در قبال لبنان، بار دیگر حمایت همه جانبه خود را از سیاست های ایران در زمینه های مختلف اعلام کرد.
غضنفر رکن آبادی هم بعد از پایان دیدار خود با شیخ قبلان به ایرنا گفت: ما در لبنان شاهد حضور رهبران با درایتی هستیم که سیر همه امور در لبنان را به دقت دنبال می کنند.
وی افزود: در این دیدار به بررسی آخرین تحولات لبنان و همچنین مسائل پیرامون روابط دوجانبه بویژه بعد از سفر اخیر سعد حریریبه ایران پرداختیم.
خاورم * 1030**2023 ** 1324 شماره 056 ساعت 17:46 تمام
۰ نفر