۲۲ آذر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 9276886
T T
۰ نفر

بی.بی.سی:

۲۲ آذر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 9276886
بی.بی.سی: پادشاه اردن خواهان بهبود روابط با ایران شد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/09/22 سیاسی.ایران.اردن تهران - پایگاه اینترنتی بی.بی.سی فارسی گزارش داد: عبدالله دوم پادشاه اردن در ملاقات با یک هیات ایرانی گفته است که امان به دنبال گام های عملی برای بهبود روابط خود با تهران است.
به گزارش گروه اخبار صوتی و تصویری ایرنا، بی.بی.سی یکشنبه شب با اشاره به این مطلب افزود: بر اساس بیانیه ای که دولت اردن پس از ملاقات غیرعلنی ملک عبدالله با اسفندیار رحیم مشایی رییس دفتر رئیس جمهوری ایران منتشر کرد، پادشاه اردن گفته است، ضروری است که گام های عملی برای بهبود روابط در جهت منافع دو کشور، روابط برادرانه مردم آنها، آمال اسلامی مشترک و ایجاد امنیت و ثبات، برداشته شود.
در همین ارتباط خبرگزاری فرانسه شامگاه یکشنبه در خبری از امان پایتخت اردن به نقل از بیانیه کاخ پادشاهی اردن اعلام کرد: محمود احمدی نژاد رییس جمهورایران از عبدالله دوم پادشاه اردن برای دیدار از ایران دعوت کرده است .
در بیانیه کاخ پادشاهی اردن آمده است : اسفندیار رحیم مشایی در دیدار با شاه اردن نامه محمود احمدی نژاد رییس جمهور ایران را که حاوی موضوعاتی درباره روابط دوجانبه و همچنین مسایل منطقه ای و جهانی است ، به ایشان تقدیم کرد.
دراین نامه همچنین از شاه اردن برای دیدار از ایران دعوت بعمل آمده است پادشاه اردن به مشایی گفت : به توسعه مناسبات ایران و اردن در راستای ایجاد یک زیر بنای واضح و روشن علاقه مند است.
براساس بیانیه یاد شده ، پادشاه اردن همچنین پیشنهاد داد ، وی و احمدی نژاد در نشستی در امان یا تهران درباره روش های تقویت دو جانبه بین دوکشور بحث و مذاکره کنند.
تمام /1508 شماره 012 ساعت 09:35 تمام
۰ نفر