۱۷ آذر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 9276638
T T
۰ نفر
رییس جمهوری: امروز مسوولیت ساختن ایران فراتر از مرزهای جغرافیایی است ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/09/17 سیاسی.رییس جمهوری.ساختن ایران اراک - رییس جمهوری در جمع منتخبان و فرهیختگان استان مرکزی گفت : امروز یکی از مهمترین مساله ایران ساختن ایران است اما این مسوولیت فراتر از مرزهای جغرافیایی است، چرا که جایگاه اثربخشی ایران ابعاد جهانی یافته است.
به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، محمود احمدی نژاد روز چهارشنبه در هشتاد و یکمین سفر استانی خود، در دیدار با جمعی از منتخبان و فرهیختگان استان مرکزی اظهار داشت وقتی نام ایران دردنیا برده می شود، دیگر یک نژاد و طایفه تداعی نمی شود بلکه نام یگانه پرستی، شجاعت و دفاع از مظلومان در مقابله با ظالمان و خودباوری و عزت در ذهن ملت ها تداعی می شود.
وی با بیان اینکه امروز نام ایران یک فرهنگ است، افزود: ایران، امروز یک راه نجات است، از این رو وظیفه داریم ضمن ساختن ایران برای خودمان، در قبال نسل های آینده و سایر ملت ها نیز مسوولیت پذیر باشیم.
احمدی نژاد لوازم و ملزومات ساخت ایران را همدلی، کار و تلاش، امید و عدالت برشمرد و گفت : باید برای ساختن ایران همه دست دردست هم دهیم تا زحمات و تلاش هایمان به نتیجه برسد، چرا که این به نفع همه است.
رییس جمهوری با بیان اینکه ساختن نیازمند کار بی امان و شبانه روزی است، تصریح کرد ما باید به گونه ای عمل کنیم که از نظر اقتصادی و علمی با عزت و... در دنیا اول باشیم و در واقع به سمت حاکمیتی حرکت کنیم که یکپارچه بر مبنای عدالت و یگانه پرستی در دنیا باشد.
وی با تاکید بر اینکه اگر ملتی همدل باشد اما اهل کار نباشد، آن کشور به جایی نمی رسد، خاطرنشان کرد باید در کشور به نقطه ای برسیم که کار یک امر مقدس باشد و این نیازمند آن است که بسیاری از نگاه ها تغییر کند.
احمدی نژاد با بیان اینکه نباید نسبت به امید در رسیدن به هدف بی توجه بود، افزود: اگر انسان ها همدل باشند و کار و تلاش هم کنند اما به آینده امیدی نداشته باشند، این بار هم به جایی نخواهند رسید.
رییس جمهوری خاطرنشان کرد: در فرهنگ ولایت و امامت یاس و ناامیدی معنا ندارد و فقط فرهنگ امید مطلق حاکم است.
وی به اهمیت عدالت در ساخت کشور اشاره کرد و افزود: بر فرض مثال که کشور را بعد از چند سال ساختیم، اما اگر عدالت به گونه ای اجرا نشود که همه در یک سطح باشند، در این صورت به هدف نهایی خود نرسیدیم.
احمدی نژاد در ادامه بر ساخت ایران بر پایه معیارهای اسلامی - ایرانی تاکید کرد و گفت: نمی توان براساس نقشه هایی که تاکنون دیگران برای ما تعیین کرده اند حرکت کنیم، چرا که رمز ماندگاری و اصالت ما فرهنگ اسلامی - ایرانی است و اگر آن را کنار بگذاریم، دیگر چیزی نیستیم.
رییس جمهوری در ادامه با بیان اینکه نقطه نهایی مطالبات ایران رسیدن به جامعه و حکومت جهانی است، افزود: ملت ایران 1400 سال همه سختی ها را برای رسیدن به جامعه مهدوی تحمل کرده است.
وی یادآور شد در ساخت کشور براساس الگوی اسلامی - ایرانی می خواهیم تک تک انسان ها عزیز باشند، چرا که به اندازه کل جهان دارای ارزش هستند.
سیام **9170**2023** شماره 089 ساعت 18:34 تمام
۰ نفر