۱۶ آذر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 9276501
T T
۰ نفر
بیانیه اشتون با محتوا و توافقات انجام شده در مذاکرات تطابق ندارد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/09/16 سیاسی.هسته ای.ایران.گروه 5+1 ژنو- بیانیه کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از مذاکرات ایران و نمایندگان عضو گروه 5+1 با محتوای مذاکرات و توافقات انجام شده منطبق نیست.
به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، سعید جلیلی مذاکره کننده ارشد کشورمان پس از دور سوم گفت وگوها تاکید کرد که مذاکرات آتی با 5+1 گفت و گو برای همکاری درباره نقاط مشترک خواهد بود.
این نشان می دهد اظهارات کاترین اشتون درباره محوریت موضوع هسته ای در مذاکرات با محتوای مذاکرات منطبق نیست.
'کاترین اشتون ' در بیانیه خود، برخلاف توافقات دو طرف مدعی شده است که ایران و گروه 5+1 قرار است در مذاکرات استانبول در مورد موضوع هسته ای ایران با یکدیگر گفت و گو کنند در حالیکه جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده است از حق مسلم خود در رابطه با فعالیت های صلح آمیز هسته ای و چرخه سوخت دست بر نخواهد داشت.
چهار دور مذاکرات ایران و گروه 5+1 ظهر امروز به وقت محلی در ژنو سوییس پایان یافت و دو طرف توافق کردند دور بعدی اواخر ماه ژانویه 2011 در استانبول ترکیه برگزار شود.
ریاست هیات جمهوری اسلامی ایران را در این مذاکرات سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی برعهده داشت و خانم اشتون نیز هیات گروه 5+1 شامل انگلیس، آمریکا، فرانسه، چین، روسیه و آلمان را سرپرستی می کرد.
سیام ** 9129 1568 شماره 108 ساعت 17:57 تمام
۰ نفر