۱۶ آذر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 9276500
T T
۰ نفر
وزیر کشور: ترورهای اخیر اراده ملت ایران رادرنهضت علمی دوچندان می کند ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/09/16 سیاسی.سفر سوم دولت.وزیر کشور اراک - وزیر کشور گفت: ترورهای اخیر دانشمندان ایرانی به دست عوامل استکبار اراده ملت را برای ادامه نهضت علمی و فناوری صلحآمیز هسته ای دوچندان می کند.
مصطفی محمد نجار روز سه شنبه همزمان با سفر دولت در حاشیه بهره برداری از ساختمان دامپزشکی اراک افزود: دستگاههای امنیتی و اطلاعاتی عواملی که دست به این کار شنیع زده اند را دستگیر کرده و رد پای سرویس های امنیتی کشورهای اسرائیل و آمریکا در این جنایت آشکار است.
وی گفت: اگرچه شهادت دانشمندان ایرانی در آستانه ماه محرم و عزای حسینی برای ملت ایران بسیار سخت بود ولی این خون زاینده است و شرایط جدیدی را برای ادامه راه علمی کشور فراهم خواهد کرد.
وی اضافه کرد: وزارت کشور به دنبال شناسایی و دستگیری تمامی عوامل دست اندرکار این ترورها است و در جلسات شورای عالی امنیت کشور نیز تدابیر و تصمیمات لازم برای حفاظت جان دانشمندان و برخورد با عناصر جاسوسی دارد.
وی در پاسخ به سووالی در خصوص هدفمند کردن یارانه ها گفت: مراحل مهمی از اجرایی شدن این قانون انجام شده و مراحل جدیدی نیز در حال کلید خوردن است نجار افزود: بسته های حمایتی دولت پشتیبانی حساب شده برای اجرای هدفمکند کردن یارانه ها است و این بسته های حمایتی در وزارت کشور با تشکیل کمیته های اجتماعی در فرمانداریها برای رصد مشکلات عمومی مردم، بسته های ویژه دهیاریهاو شهرداریهادیده شده است.
وی اضافه کرد: در شهرداریها همزمان با طرح هدفمند کردن یارانه ها افزایش قیمتی نداریم و حمایت یارانه ای از حمل و نقل و ماشین الات انجام خواهد شد وی افزود: افزایش نرخ در حمل و نقل شهری به شکل ناچیزی محاسبه شده و شیوه نامه نظارتی در این خصوص به فرمانداران ابلاغ شده است.
وزیر کشور در پاسخ به سووالی در خصوص آلودگی هوای اراک گفت: برای دولت سلامت مردم در اولویت است و در این خصوص جلوگیری از فعالیت واحدهای صنعتی آلاینده در این شهر باید به صورت جدی صورت پذیرد.
وی افزود: توسعه جایگاههای سی ان جی ، روان سازی ترافیک ، جدیت در تعویض و جمع آوری خودروهای آلاینده و ایجاد محدودیتهای حمل و نقل باید در این خصوص لحاظ شود .
وی گفت: دولت موارد مذکور را در سطح کلان شهرهای آلاینده در دستور کار دارد و 30توصیه ایمنی نیز ابلاغ کرده و در کنار ان بحث بارور کردن ابرها نیز مطرح شده است.
وی در بخش پایانی سخنانش از نگاه فنی و کیفیت مناسب طرحهای افتتاحی در سفر سوم دولت به استان مرکزی سخن گفت و از مسوولان ، نمایندگان مردم به خاطر روند مناسب پیشرفت های استان در مصوبات سفرهای استانی قبل تشکر کرد.
در سفر سوم دولت وزیر کشور 9طرح عمرانی و توسعه ای در اراک با اعتبار 186 میلیارد تومان را بهره برداری کرد.
گازرسانی همزمان به 20روستای اراک با افتتاح نمادین طرح گازرسانی امان آباد، بهره برداری از جاده خنداب، بازسازی 186واحد مسکونی از بافتهای فرسوده، ساختمان دامپزشکی اراکهمراه با آزمایشگاه مجهز آن، مجتمع گلخانه ای امان آباد و جایگاه سی ان جی اتوبوسی در اراک از جمله طرحهای به بهره برداری رسیده است.ک/3 560/7112 /557 شماره 107 ساعت 17:57 تمام
۰ نفر