۲۷ آبان ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 9274860
T T
۰ نفر
رییس جمهوری از بخش های مختلف مسجد بزرگ تازه پیر باکو بازدید کرد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/08/27 سیاسی.رییس جمهوری.بازدید.باکو باکو- محمود احمدی نژاد رییس جمهوری اسلامی ایران و هیات همراه روز پنج شنبه در دومین روز از سفر خود به جمهوری آذربایجان، از بخش های مختلف مسجد بزرگ تازه پیر باکو و کتابخانه نفیس این مجموعه مذهبی بازدید کرد.
به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا به باکو، در این مراسم، از یک جلد مفاتیح مربوط به قرن 14 هجری قمری با حضور رییس جمهوری اسلامی ایران رونمایی شد.
احمدی نژاد، همچنین از کتابخانه مسجد تازه پیر باکو که حاوی شش هزار جلد کتاب نفیس و کتب دست نوشته است، بازدید کرد و دفتر یادبود آن را امضا کرد رییس جمهوری اسلامی ایران در دفتر یادبود نوشت: خدای بزرگ را سپاسگزارم که در عید سعید قربان، توفیق سفر به آذربایجان و دیدار با برادران و خواهران آذری را عنایت فرمود. بازدید از مسجد تازه پیر به این سفر، معنای دیگری بخشید.
احمدی نژاد در دستنوشته خود تاکید کرد که این مسجد نشانگر اراده فولای مردم این سامان به پایبندی ارزشهای انسانی است و مقاومت آنها را در برابر اندیشه های شیطانی ، ضد بشری، مارکسیستی و مادی نشان می دهد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، در این مراسم شیخ الاسلام الله شکور پاشازاده رییس اداره مسلمانان قفقاز تابلوی مسجد تازه پیر باکو را به رییس جمهور اسلامی ایران تقدیم کرد.
رییس جمهوری اسلامی ایران و هیات همراه، پس از پایان این بازدید، نماز ظهر و عصر را همراه گروه کثیری از مردم و روحانیون در مسجد تازه پیر شهر باکو اقامه کردند.
اجتمام 1010** 1572**1108** شماره 057 ساعت 16:56 تمام
۰ نفر