۲۴ آبان ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 9274567
T T
۰ نفر
وزیر کشور از آغاز مرحله دوم واگذاری وسائل حمل و نقل عمومی به شهرداری ها خبر داد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/08/24 سیاسی.وزیر کشور.حمل و نقل تهران-وزیر کشور در همایش سراسری هدفمندسازی یارانه ها از آغاز مرحله دوم واگذاری اتوبوس، مینی بوس و ون به شهرداری ها خبر داد.
به گزارش روز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور مصطفی محمد نجار روز دوشنبه در همایش سراسری هدفمندسازی یارانه ها که با حضور معاون اول رییس جمهور، استانداران و معاونین سیاسی، برنامه ریزی و عمرانی آنها و اعضای ستادهای استانی هدفمندسازی یارانه ها برگزار شد اقدامات وزارت کشور را در خصوص این قانون تشریح کرد.
وزیر کشور گفت : از این هفته با واگذاری 300 دستگاه اتوبوس 600 دستگاه مینی بوس و تعدادی ون، مرحله دوم واگذاری وسائل حمل و نقل عمومی به شهرداری ها آغاز شده است.
نجار افزود: به منظور تسهیل در حمل و نقل درون شهری در آستانه اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها 3000 دستگاه اتوبوس ، 1500 دستگاه مینی بوس و شش هزار و 750 دستگاه ون به ناوگان حمل ونقل درون شهری افزوده خواهد شد وی همچنین از راه اندازی 1800 دستگاه اتوبوس متوقفی شهرداریها خبر داد و گفت: در بخش حمل و نقل درون شهری مقرر شده است که هیچ افزایش قیمتی در بلیط اتوبوس، مینی بوس و مترو نداشته باشیم.
وزیر کشور همچنین از تامین تسهیلات فاینانس قطارشهری به میزان 5 هزار میلیارد تومان خبر داد.
محمد نجار با اشاره به اقدامات وزارت کشور در بسته حمایتی امور حمل و نقل درون شهری گفت : ایجاد نظام جامع حمل ونقل و تنظیم هر یک از زیر بخش های آن و همچنین گسترش حمل و نقل عمومی، بهینه سازی مصرف و کاهش انرژی، فراهم کردن جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی ، برقراری تعادل و تناسب بین زیر ساخت ها ، افزایش بهره وری و تشکیل شورای مرکزی حمل و نقل از جمله اقدامات این وزارتخانه در بسته حمل و نقل درون شهری بوده است.
تشکیل کمیته های حمل و نقل در استانها، برگزاری همایش هدفمندسازی در بخش حمل و نقل با حضور شهرداران که مقرر شد هیچ افزایش قیمتی در بلیط اتوبوس نداشته باشند ازجمله اقدامات دیگر وزارت کشور در بسته حمل و نقل درون شهری بود که وزیر کشور به آنها اشاره کرد.
وزیر با بیان اینکه در شهرداریها قیمت ارایه خدمات افزایش نخواهد یافت افزود: در این بخش پروانه ساختمان و دیگر خدمات افزایش پیدا نمی کند.
محمد نجار در ادامه سخنان خود و با اشاره به اینکه استانداران و دیگر مدیران دست اندرکار طلایه دار این حرکت ارزشمند هستند تصریح کرد : هدفمند سازی یارانه ها در واقع توزیع ثروت بین مردم را به صورت عادلانه محقق می کند.
وی افزود: هدفمندسازی یارانه ها آثار پر خیر و برکت زیادی از جمله اصلاح الگوی مصرف، شکوفایی اقتصادی ،صرفه جویی در انرژی و منابع، افزایش خلاقیت و بالندگی و رقابت در صنعت و کشاورزی برای کشور دارد.
وزیر کشور با تاکید بر اینکه کارگزاران موظفند در اجرای قانون هدفمند سازی یارانه ها هماهنگی ها را به حد اعلی برسانند خاطرنشان کرد : استاندران اختیارات کافی دارند تا موضوعات پیش بینی نشده را با انعطاف سازمانی حل کنند.
وی با بیان اینکه قطار طرح تحول اقتصادی به راه افتاده افزود: با اجرای طرح هدفمندسازی یارانه ها کلید مراحل بعدی زده خواهد شد.
سیام1908**/9121 شماره 068 ساعت 15:19 تمام
۰ نفر