۱۳ آبان ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 9273740
T T
۰ نفر

ضرغامی در مراسم روز مبارزه با استکبار جهانی (1)

۱۳ آبان ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 9273740
ضرغامی در مراسم روز مبارزه با استکبار جهانی (1) آمریکا همه تخم مرغ هایش را در سبد دشمنی با ملت ایران گذاشته است ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/08/13 اجتماعی.راهپیمایی.13 آبان تهران - رییس سازمان صدا و سیما با اشاره به آشکار شدن چهره پنهان دولتمردان کنونی آمریکا در فتنه سال 88 گفت: مقامات آمریکایی همه حیثیت، آبرو و تخم مرغ هایشان را در سبد دشمنی با ملت ایران گذاشتند و تمام شعار های اعتماد ساز خود را فراموش کردند.
به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، عرت اله ضرغامی که روز پنجشنبه به عنوان سخنان رسمی مراسم 13 آبان در مقابل لانه جاسوسی سابق آمریکا سخن می گفت، افزود: مقامات آمریکایی در رسانه ها حمایت خودرا از اغتشاشگران اعلام کردند و به آنها لقب ملت ایران داده و بسیار ناشیانه عمل کردند.
وی با اشاره به اینکه آنها در روز 9 دی و با حماسه حضور مردم شکست عظیم خود را مشاهده کردند، افزود: تصویری که از آتش کشیدن حسینیه ها و تکایای مذهبی در رسانه های امپریالیستی به تصویر کشیده شد به نفع آنها نبود بلکه موجب انفجار و قلیان غیرت دینی مردم و حضور انها در صحنه شد و حرکتی عظیم و ماندگار در کشور شکل گرفت.
این دانشجوی پیرو خط امام در جریان تسخیر لانه جاسوسی با اشاره به مقالات و تحلیل های موسسات تحقیقاتی آمریکا نظیر رندکارنگی و امریکن اینتر پرایز افزود: محور این تحلیل ها این است که ایران بزرگترین چالش در سیاست خارجی آمریکاست و هیچ کشوری مانند ایران نتوانسته به تنهایی همه حیثیت آمریکا را به چالش بکشد.
وی با اشاره به اذعان این موسسات کهنه کار آمریکایی به گسترش حوزه نفوذ ایران در آفریقا، شکست در ایجاد اتحاد منطقه ای علیه ایران و ظهور نشانه های قدرت منطقه ای جمهوری اسلامی خاطرنشان کرد: توصیه این موسسات به سران آمریکا این است که ایران به یک قدرت منطقه ای تبدیل شده است.
ضرغامی با اشاره به حضور و سخنرانی رییس جمهوری در جمع سران و روسای جمهوری 170 کشور جهان در سازمان ملل متحد گفت: سخنرانی رییس جمهور ایران را همه جهان رصد می کرد و در سالن سازمان ملل سکوت مطلق حاکم بود و همه کشورها مواضع انقلابی رییس جمهوری مکتبی ایران را به دقت شنیدند.
وی تصریح کرد: این سخنان آنقدر صریح و انقلابی بود که اوباما در حرکتی انفعالی چند مصاحبه حتی با رسانه هایی در سطح پایین نظیر بی.بی.سی فارسی انجام داد تا به رییس جمهور ایران پاسخ دهد.
رییس سازمان صدا و سیما با اشاره به نظرسنجی شبکه دویچه وله آلمان به عنوان رسانه ای مخالف ایران گفت: 70 درصد مردم جهان در این نظرسنجی اعلام کردند که آمریکا در رویداد 11 سپتامبر مداخله کرده است که به معنای تایید حرف نماینده ملت ایران بود.
وی با اشاره به تلاش رسانه های بین المللی برای مصاحبه با دکتر احمدی نژاد در زمان حضور در نیویورک گفت: به خوبی شاهد بودم که شبکه هایی که می گفتند ایران باید منزوی شود، برای مصاحبه با رییس جمهور ایران به مدت دو روز التماس می کردند و نفس مصاحبه با نماینده ملت ایران برای آنها افتخار آمیز بود.
ضرغامی با اشاره به طرح پاسخ های صریح و روشن و از موضع اقتدار از سوی رییس جمهوری در این مصاحبه ها به مصاحبه شبکه فاکس نیوز اشاره کرد و گفت: سوال خبرنگار این شبکه درباره اعتقادات مردم ایران درباره امام زمان فرصت خوبی برای رییس جمهور بود تا در دل آمریکا به مدت 10 دقیقه درباره امام زمان و حکومت عدل جهانی صحبت کند.
رییس سازمان صدا و سیما در ادامه با بیان اینکه در سفر رییس جمهوری به لبنان جلوه عظیمی از معجزه الهی را مشاهده کردیم، گفت: رسانه های غربی قبل از این سفر از آن به عنوان پیام آور خشونت و ضد صلح یاد می کردند اما این سفر عامل وحدت و صلح تمام گروههای لبنانی اعم از حزب الله، مسیحی و طیف حاکم بر دولت شد و آقای احمدی نژاد محور وحدت حزب الله و گروه رقیب بود.
وی با اشاره به اینکه برخی چهره های مشهور به اتخاذ مواضع ضد ایرانی در ضیافت شام دعوت نشده بودند گفت: بنا بر تاکید رییس جمهوری ایران همه شخصیت ها حتی آنها که علیه ایران حرف زده بودند نیز در این مراسم حاضر بودند و دستشان را در دست هم گذاشتند.
ضرغامی خاطرنشان کرد: در حالی که آمریکا دنبال ایجاد ائتلاف منطقه ای علیه ایران بود شاهد هستیم که ایران به محور وحدت در منطقه تبدیل شده است.
وی با اشاره به برگزاری رزمایش های نظامی در کشور و حضور نمایندگان کشورهای منطقه به عنوان ناظر گفت: این موضوع نشان می دهد که کشورهای منطقه در سایه حضور جمهوری اسلامی ایران زندگی می کنند.
رییس سازمان صدا و سیما در ادامه از تبلیغات منفی رسانه های غربی از سفر رهبر انقلاب به عنوان آخرین تیرترکش این رسانه ها یاد کرد و گفت: این تفکری احمقانه است که آنها به قم و حوزه دل بسته بودند تا بخواهند پایگاه انقلاب را نابود کنند.
وی با اشاره به حضور مراجع تقلید در محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی در قم گفت: این موضوع نشان داد که تحلیل های رسانه های بیگانه درباره قم و پیوندهای مراجع تقلید و نظام اسلامی اشتباه است.
وی خاطرنشان کرد: رهنودهای رهبر معظم انقلاب نقطه عطف دیگری در خنثی کردن توطئه های دشمنان بودند و آنها فهمیدند درخت تناور جمهوری اسلامی به این سادگی دچار لرزش نمی شود.
ادامه دارد........
اجتمام **9100/2026** شماره 028 ساعت 13:22 تمام
۰ نفر