۲۶ مهر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 9272242
T T
۰ نفر
توصیه احمدی نژاد به مدیران: حل مشکلات مردم را در اولویت قرار دهید ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/07/26 سیاسی.اردبیل.احمدی نژاد اردبیل ـ رییس جمهور به مدیران دستگاههای اجرایی توصیه کرد که حل مشکلات مردم را در اولویت کار خود قرار دهند.
به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، آقای محمود احمدی نژاد که در هفتاد و ششمین سفر استانی و در دور سوم آن به استان اردبیل صبح روز دوشنبه در جمع مدیران این استان سخن می گفت، با بیان این که مدیر شدن در جمهوری اسلامی ایران توفیق عظیمی است گفت: قدر ثانیه های خدمت کردن را بدانید و تنها موضوعی که از یک مدیر باقی می ماند خدمات صادقانه است.
رییس جمهور خطاب به مدیران استان اردبیل گفت: روحیه خدمتگزاری در این استان را نهادینه کرده و مردم را دوست داشته باشید در غیر این صورت نمی توانید خدمتگزار خوبی باشد.
احمدی نژاد با بیان این که مشکلات مردم مشکلات مدیران به شمار می رود تصریح کرد: باید کاری کنیم که مسایل مردم مسایل دستگاه اجرایی شود که در این صورت سرعت پیشرفت پنجاه برابر خواهد شد.
احمدی نژاد با بیان این که پیشرفت های خوب باید با سرعت بیشتر ادامه یابد گفت: خواهشم از شما مدیران این است که مسایل جزیی مردم را نیز در دستور کار خود قرار دهید.
وی با بیان این که مردم گرفتاری های بسیاری دارند اضافه کرد: برخی از این مشکلات با کمک های جزیی حل می شود که می توان با حذف هزینه های اضافی این مسایل را حل کرد.
احمدی نژاد همچنین با اشاره به این که بسیاری از مردم مشکل اداری دارند ادامه داد: ملاقات های مردمی بسیار مفید است، باید عمومیت یابد و هر مدیر حداقل باید روزی یک مشکل را حل کند.
احمدی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با مطرح شدن موضوع عدالت در دنیا معادلات به هم ریخته شده است و آنهایی که در موضع قدرت بوده اند اکنون به موضع خفت افتاده اند.
احمدی نژاد افزود: هر چند که برای تحقق عدالت در دنیا فاصله بسیاری است اما در چند نقطه مقابل قدرت های بزرگ ایستاده و گفته ایم که باید عدالت اجرا شود و این موضوع سبب به هم ریختن معادلات شده است.
وی اظهار داشت: هر موضوعی را که جمهوی اسلامی ایران به دنبال ثابت کردن آن است استکبار برای آن سند ارایه می کند.
احمدی نژاد در ادامه با بیان این که استان اردبیل ظرفیت های گوناگونی دارد گفت: استعدادهای کل استان های کشور همچون کشاورزی، صنعتی، گردشگری، ترانزیتی، صنایع دستی در اردبیل موجود است.
وی همچنین با تاکید بر تغییر شیوه آبیاری افزود: روش 40-50 سال گذشته به گونه ای است که هزینه زیادی مصرف کرده ولی نتایج کم از آن حاصل می شود.
رییس جمهوری با بیان این که نگاه را باید تغییر داد و از تجربیات بزرگترها استفاده کرد اظهار داشت: علم همانی نیست که غربی ها تولید کرده اند آنها به دنبال غارت هستند.
احمدی نژاد گفت: وزارت نفت و بانک مرکزی تصمیم گرفتند این وابستگی را قطع کنند و موفق نیز شدند.
احمدی نژاد در خطابی دیگر به مدیران استان اردبیل گفت: می خواهم که در ساختن استان مدل طراحی را تا حدودی تغییر دهید و براساس مدل بومی و برنامه ریزی اسلامی پیش روید.
وی اضافه کرد: زمانی می تواند یک صنعت مفید باشد که با محیط سازگاری داشته، با سایر بخش ها پیوند خورده و آنها را تقویت کند.
رییس جمهور با یادآوری این که وزارت نفت شیوه خود را تغییر داده و نجات یافت ادامه داد: حدود بیست سال صنعت نفت ما چشم به دست خارجی ها دوخته بود تا آنها آمده و در این بخش سرمایه گذاری کنند.
احمدی نژاد با تاکید بر این که استان اردبیل باید نمونه برنامه ریزی اسلامی ـ ایرانی شود اضافه کرد: اردبیل یک بار در تاریخ ایران جوشید و تمدن و هویتی ایجاد کرد که می تواند دوباره تکرار شود.
رییس جمهور گفت که شهرسازی و معماری ما فرهنگمان را باید تقویت کند.
رییس جمهور خطاب به مدیران استان گفت: در توسعه و آبادانی کشور نگران نباشید زیرا از پشتیبانی دولت برخوردارید.
رییس جمهوری و هیات دولت صبح روز یکشنبه برای انجام هفتاد و ششمین سفر استانی و دور سوم به مدت دو روز به استان اردبیل آمدند.
سخنرانی در جمع مردم، دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران استان، تشکیل کارگروه فرهنگ و هنر استان به ریاست احمدی نژاد، گفت وگوی زنده تلویزیونی با مردم از طریق شبکه استانی از جمله برنامه های روز اول سفر استانی احمدی نژاد به اردبیل بود.
رییس جمهور در روز دوم سفر به استان اردبیل با مدیران استان دیدار کرده و ملاقات با جمعی از منتخبان و فرهیختگان استان از دیگر برنامه های او در روز پایانی سفر استانی است.
سیام/ 9012/9132/ شماره 019 ساعت 10:39 تمام
۰ نفر