۲۴ مهر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 9272007
T T
۰ نفر

همگام با رییس جمهوری در لبنان

۲۴ مهر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 9272007
همگام با رییس جمهوری در لبنان نخست وزیر لبنان برای سفر به ایران آماده می شود ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/07/24 سیاسی.لبنان 89.حریری.لبنان 89 بیروت- منابع خبری لبنان از آماده شدن سعد حریری نخست وزیر لبنان برای سفر به ایران در پاسخ به دعوت رسمی محمود احمدی نژاد خبر دادند.
به گزارش ایرنا از بیروت، رسانه های لبنان امروز (شنبه ) نوشتند : سعد حریری در جریان جلسه روز گذشته خود با حزب المستقبل از دعوت رسمی محمود احمدی نژاد از وی برای سفر به ایران خبر داد .
منابع حزب المستقبل گفتند که این سفر در زمان معینی و در چارچوب روابط دیپلماتیک میان دو کشور انجام خواهد شد.
برخی روزنامه های روز شنبه بیروت همچنین با اشاره به دیدار اخیر سعد حریری با احمدی نژاد نوشتند : نخست وزیر، دیدار خود با رییس جمهوری اسلامی ایران را دوستانه ، مثبت و صریح خواند.
منابع خبری به روزنامه های مذکور گفتند که سعد حریری در جمع اعضای حزب خود با تکذیب بیان سخنان مداخله جویانه از سوی آقای احمدی نژاد در جریان این ملاقات ، گفت : در این دیدار بر ادامه گفتگوها در فضای کاملا آرام و به دور از هیاهو و تشنج و همچنین لزوم تقویت وحدت ملی در لبنان تاکید شد این منابع تصریح کردند: در این دیدار سعد حریری ضمن تعهد دولت لبنان به دستور العمل جامع خود در قبال مسایل داخلی، عربی وجهانی، فرهنگ دشمنی و برخورد با رژیم صهیونیستی را بخشی از عقل و جان مردم لبنان دانست.
منابع خبری گفتند: در این دیدار سعد حریری همچنین رییس جمهوری اسلامی ایران را از نتایج تلاش خود برای گسترش فضای صلح و آرامش با هدف دوری از بروز فتنه با همکاری سایر جناحها و شخصیت های سیاسی از جمله سید حسن نصر الله دبیر کل حزب الله لبنان مطلع کرد.
چهارشنبه هفته گذشته دولت و ملت لبنان میزبان محمود احمدی نژاد رییس جمهوری اسلامی ایران و هیات همراه بود.
مقامات رسمی و مردم این کشور از میهمان خود استقبال بی سابقه ای به عمل آوردند. با وجود گذشت دو روز از پایان سفر آقای احمدی نژاد به لبنان ، بازتاب های این سفر همچنان در محافل خبری منطقه ادامه دارد.
خاورم 2023* شماره 026 ساعت 11:57 تمام
۰ نفر