۲۳ مهر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 9271947
T T
۰ نفر

همگام با رییس جمهوری در لبنان

۲۳ مهر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 9271947
همگام با رییس جمهوری در لبنان متکی نسبت به مقام شهید مقاومت ادای احترام کرد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/07/23 اجتماعی.لبنان 89.متکی.یاغی بیروت - منوچهر متکی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی روز پنج شنبه با حضور در آرامگاه شهید مقاومت عباس موسوی دبیرکل سابق حزب الله نسبت به مقام شامخ این شهید ادای احترام کرد.
به گزارش ایرنا ، متکی به نمایندگی از رییس جمهور تاج گلی بر مزار شهید موسوی در شهر نبی شیت قرار داد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، عمار موسوی مسوول روابط بین الملل حزب الله و محمد یاغی مسوول حزب الله در منطقه بقاع متکی را دراین مراسم همراهی کردند.
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این مراسم طی سخنانی بر ایستادگی جمهوری اسلامی ایران در کنار دولت ، مقاومت ، مردم و ارتش لبنان تاکید کرد و گفت :صهیونیست ها هنوز تصور می کنند می توانند با کشتار و خون ریزی، اهداف خود را تحقق بخشند اما فراموش کرده اند که ما پیرو امام حسین (ع) هستیم که فرمود اگر مرا به قتل برسانید و خون مرا بریزید این خون شما را به آتش خواهد کشید و شما را نابود و سر نگون خواهد کرد.
متکی تصریح کرد: شکست رژیم صهیونیستی در جنگ 33 روزه لبنان و سپس در غزه جهان جدیدی را بر فراز خرابه های طرحهای آمریکا و رژیم صهیونیستی پی ریزی کرد.
وی اظهار داشت : آمریکا با وجود داشتن 160 هزار نظامی در افغانستان و عراق قادر به انجام کاری نیست و ناتوان از تحقق طرحهای خود در آستانه شکست بزرگ دیگری قرار دارد.
در ادامه این مراسم محمد یاغی ضمن اشاره به بیانات امام خمینی (ره ) در خصوص ضرورت مقابله با رژیم صهیونیستی خاطر نشان کرد: شهید موسوی همه دارایی، اموال و خانواده خود را در راه مقاومت فدا کرد تا این که به لطف خداوند در سال 2000 میلادی تلاش های وی و سایر رزمندگان مقاومت نتیجه داد و در برابر رژیم صهیونیستی به پیروزی رسیدیم.
مسوول حزب الله در منطقه بقاع تاکید کرد: ما نیز در کنار جمهوری اسلامی در مقابل طاغوتیان و مستکبران خواهیم ایستاد.
وی ادامه داد: ما پیروزی های خود در سرزمین لبنان را مدیون حمایت سیاسی جمهوری اسلامی به رهبری مقام معظم رهبری امام خامنه ای می دانیم و سیمای مبارک امام خمینی ( ره ) را در چهره آقای احمدی نژاد می بینیم .
خاورم2133*3 شماره 049 ساعت 13:52 تمام
۰ نفر