۱۷ مهر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 9271307
T T
۰ نفر

رییس جمهور:

۱۷ مهر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 9271307
رییس جمهور: پروژه آزادراه حرم تا حرم بزرگترین پروژه در تاریخ کشور و منطقه است ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/07/17 سیاسی.رییس جمهوری.مراسم آغاز آزادراه قم تهران - رییس جمهوری اسلامی ایران گفت: پروژه آزادراه حرم تا حرم بزرگترین پروژه در تاریخ کشور و منطقه است.
به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا ، محمود احمدی نژاد روز شنبه در آیین آغاز احداث آزادراه قم - تهران - مشهد (حرم تا حرم ) و راه آهن سریع السیر تهران - مشهد گفت: زمانی که قرار است آزادراهی به طول هزار و صد کیلومتر احداث شود پیش از آن مطالعات بسیار اقتصادی، اجتماعی و نیازسنجی انجام می شود.
احمدی نژاد با اشاره به این که همزمان با آزاد راه حرم تا حرم قطار سریع السیر تهران ـ مشهد نیز راه اندازی می شود اظهار داشت که بین سیزده تا پانزده هزار میلیارد تومان هزینه این پروژه است.
وی در خصوص آزاد راه حرم تا حرم گفت: در این آزادراه هیچ تقاطعی وجود ندارد و مردم می توانند با بالاترین سرعت به مشهد برسند.
احمدی نژاد ویژگی های این آزادراه را صرفه جویی در وقت، انرژی و امنیت ذکر کرد و گفت: سرعت قطار سریع السیری که قرار است احداث شود 350 کیلومتر در ساعت است که اگر توقفی در میان راه نداشته باشد می تواند طی سه ساعت تهران ـ مشهد را طی کند.
به گفته وی پیش بینی این است که دست کم پانزده میلیون نفر در سال از این مسیر استفاده کنند.
احمدی نژاد با یادآوری این که پروژه های عظیمی در دست اجرا است گفت که به لطف خداوند امروز کشور تبدیل به کارگاه بزرگ شده است.
وی اضافه کرد که اگر طی 10 یا 15 سال با سرعتی بالاتر کارها پیش رود زیربناها تکمیل خواهد شد.
** امیدواریم امسال بار هزینه های اضافی تحمیل دولت نشود رییس جمهوری اظهار داشت: امیدواریم امسال بار هزینه اضافی بر دولت تحمیل نشود تا بتوانیم همه بودجه های عمرانی خود را در اختیار داشته باشیم.
احمدی نژاد با بیان این که سی هزار میلیارد تومان در بودجه پیش بینی کرده ایم ادامه داد: راهکارهایی در نظر گرفته شده تا بتوانیم تعهد کنیم که این رقم را حداقل به چهل هزار میلیارد تومان کار عمرانی برسانیم.
وی با تاکید بر این که ظرفیت کار در کشور بالا است گفت: طی دو سال و نیم کار فشرده تصمیم گیری شد و امروز کار عملیات اجرای این آزادراه و قطار سریع السیر آغاز شده است.
احمدی نژاد توضیح داد که آغاز عملیات اجرایی این دو پروژه در روز عزیزی واقع شده و این کار مورد عنایت است و با روز میلاد حضرت معصومه (س ) همزمان شده است.
وی در خصوص ویژگی های این بانوی عظیم الشان گفت: در طول هزار و دویست سال در دامان پرمهر حضرت معصومه (س ) عالمان، عارفان، مجاهدان و انسان های وارسته فراوانی تربیت شده است.
احمدی نژاد با بیان این که انتهای این مسیر آستان قدس رضوی است اضافه کرد : نور هدایت امام رضا (ع) دست کم سیصد میلیون انسان دلداده را به طور مستقیم و چند میلیارد انسان خداپرست را دلگرم و هدایت می کند.
وی در توصیه ای خطاب به مسوولان این پروژه گفت: افق این طرح را شهرهای قم، اصفهان، شیراز و بندرعباس قرار دهید و مقدمه سازی آن را آماده کنید.
رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: طی هفده سال در کشور ما، نگاه صنعت نفت برای سرمایه گذاری و ایجاد فرصت های جدید، به دست چند کشور و جیب چند بانک غربی بود.
احمدی نژاد یادآور شد که در طول هفده سال این بانک ها و شرکت ها به طور متوسط سالانه حدود یک میلیارد دلار سرمایه وارد ایران کردند اضافه کرد: سرمایه گذاری آنها تحت شرایط بسیار سخت با منت گذاری سنگین و سودهای بالا انجام می شد.
وی توضیح داد که آنها از پول خودمان با هزار منت به ما وام می دادند و به همین سبب در دولت نهم به دنبال منابع جدید بودیم.
رییس جمهور متذکر شد که در دولت نهم و در برنامه چهارم بیش از دو برابر برنامه سوم در صنعت نفت سرمایه گذاری شد.
احمدی نژاد گفت: شرکت های سرمایه گذار غربی ابتدا اعلام کردند که ما تحریم ها را اجرا می کنیم اما پس از آن که شاهد آغاز پروژه ها توسط خودمان بودند مجددا به سمت پروژه ها بازگشتند.
رییس جمهور با بیان این که توان و اندیشه ملت ایران بی پایان است ادامه داد: منابع مادی نیز بی انتهاست مهم این است که فرد خود را باور کرده و روی پای خود بایستند.
وی خطاب به مردم گفت: اگر اموال و املاکی را که در اختیار این مجموعه ها بدون استفاده بهینه است جدا کرده، نقد و وارد چرخه اقتصادی کشور کنیم بسیاری از پروژه ها انجام می شود.
رییس جمهور گفت: اگر بتوانیم روحیه بسیجی دوران دفاع مقدس را به مجموعه های مدیریتی و سازندگی منتقل کنیم در کشور معجزه اتفاق خواهد افتاد.
کار احداث آزادراه حرم تا حرم و قطار برقی تهران ـ مشهد امروز با حضور رییس جمهور و رمز علی ابن موسی الرضا آغاز شد.
این آزادراه به طول هزار کیلومتر، 6 خط و دو باند است که حرم حضرت معصومه را به تهران متصل می کند و از تهران به سمت گرمسار، سمنان، سبزوار و مشهد مقدس ادامه می یابد.
کار ساخت این آزادراه همزمان با ولایت حضرت معصومه (س ) و به صورت ویدئو کنفرانس با انفجار در محل های تعیین شده آغاز شد.
خط آهن سریع السیر تهران ـ مشهد نیز شهرهای اصفهان، قم، تهران و مشهد را به هم متصل می کند.
** ماموریت ما ساختن ایران است احمدی نژاد در ادامه سخنان خود با اشاره به تحولات بزرگ در سطح جهان گفت : ماموریت ما ساختن ایران و ارایه الگو به بشریت با حضور فعال در مدیریت جهانی است.
رییس جمهور تصریح کرد: نیازمند برپایی نظمی جدید و نظامی عادلانه در آستانه تحولات بزرگ در جهان هستیم.
وی با اشاره به اینکه امروز ایران یک جغرافیا یا نژاد و قوم نیست، تصریح کرد ایران پرچمدار یگانه پرستی ، عدالت ، صلح ، عشق و محبت است.
رییس جمهوری برای ساخت کشور، تامین زیربناها و تاسیسات زیربنایی را گام اول ذکر کرد و گفت: حرکت در کشور در زمینه ارتباطات و حمل ونقل، تجهیزات و امکانات مربوطه، رو به جلو است.
احمدی نژاد افزود : به لطف خدا و با همت متخصصان، مشاوران، پیمانکاران و خدمتگزاران پروژه های عظیم حمل و نقلی در کشور در حال اجرا است.
وی گفت با تغییرات سریع در کیفیت جابجایی و حمل و نقل روزانه ، ارتقای کیفیت و شرایط جابجایی و حمل و نقل بسیار ضروری است.
رییس جمهوری ادامه داد اگر بخواهیم در شبکه ریلی دستکم به یک نقطه قابل قبول برسیم، نیازمند 12هزار خط ریل جدید هستیم این در حالی است که در طول تاریخ ایران و 80 سالی که صنعت ریلی وارد کشور شده، هفت هزار کیلومتر خط آهن داشته ایم.
احمدی نژاد با بیان اینکه امروز برای ساخت 12 هزار کیلومتر خط آهن برنامه ریزی انجام شده، ادامه داد بیش از چهار هزار کیلومتر خط آهن نیز در دست احداث است که با بیش از هزار کیلومتری که عملیات اجرایی آن امروز آغاز شده، امیدواریم وزارت راه موفق شود تا پایان سال 90 13تکلیف سایر پروژه ها و آزادراه هایی را که باید اجرا شود مشخص کند.
سیام 9170**9012** 1568 شماره 069 ساعت 13:20 تمام
۰ نفر