۱۴ شهریور ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 9268180
T T
۰ نفر
شکایت رسایی و کوچک زاده از لاریجانی به کمیسیون اصل نود ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/06/14 سیاسی.مجلس.رسایی تهران ـ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که به همراه مهدی کوچک زاده دیگر نماینده تهران از علی لاریجانی رییس مجلس به خاطر رفتارهای غیرقانونی به کمیسیون اصل نود شکایت کرده است.
به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، حجت الاسلام حمید رسایی در حاشیه جلسه علنی روز یکشنبه مجلس در جمع خبرنگاران گفت: در این شکایت نامه که امروز به کمیسیون اصل نود ارایه می شود به رفتار غیرقانونی لاریجانی در خارج کردن برخی طرحها از دستور کار مجلس بدون ارایه مستندات قانونی و همچنین بی توجهی به تذکرات نمایندگان اعتراض شده است.
رسایی افزود: بخش دیگری از این نامه به سوء استفاده رییس مجلس از تریبون ریاست برای برخورد با منتقدانش اشاره شده است.
این عضو فراکسیون انقلاب اسلامی ادامه داد: لاریجانی علاوه بر این که مواد 22 تا 24 لایحه حمایت از خانواده را برخلاف قانون از دستور کار مجلس خارج کرد پیش از این نیز دو طرح کاهش روابط با انگلیس و انتقال مقر سازمان ملل را بدون ارایه مستندات قانونی از دستور کار مجلس خارج کرده بود.
وی گفت که به همراه کوچک زاده این شکواییه را امضا کرده و هر چند که دیگر نمایندگان نیز برای امضای آن اعلام آمادگی کرده بودند اما این دو نفر ضرورتی برای جمع آوری امضا ندیدند.
رسایی خاطر نشان کرد که پیش از این نیز محمد جواد ابطحی نماینده خمینی شهر و علی اصغر زارعی نماینده تهران و برخی نمایندگان مجلس نیز در اعتراض به رفتارهای غیرقانونی و خلاف آیین نامه ای رییس مجلس به کمیسیون اصل نود شکایت کرده بودند.
این نماینده تهران افزود: البته آقای نادران و چند تن از نمایندگان نیز در خصوص یکشنبه سیاه مجلس که منجر به تصویت قانونی برای وقف اموال دانشگاه آزاد شده بود به کمیسیون اصل نود شکایت کرده بودند.
وی گفت: کمیسیون اصل نود باید پاسخگوی شکایت نمایندگان باشد.
این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد: بعد از رسیدگی به این شکایت در کمیسیون اصل نود قصد داریم طبق ماده 25 آیین نامه که مقرر می دارد 25 نماینده می توانند از عملکرد رییس مجلس به کمیسیون آیین نامه داخلی شکایت کنند ، این امر را در دستور کار قرار دهیم.
سیام/ 2025/9132/ شماره 056 ساعت 15:55 تمام
۰ نفر