۱۴ شهریور ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 9268131
T T
۰ نفر

اختصاصی ایرنا/

۱۴ شهریور ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 9268131
اختصاصی ایرنا/ فورمن:سیاست خارجی واشنگتن براساس سلطه برجهان است ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/06/14 سیاسی.آمریکا.سیاست خارجی.سلطه نیویورک - رییس هیات مدیره گروه پروژه آموزش صلح برای ایجاد صلح و رییس گروه ابتکار کهنه سربازان بی خانمان در آمریکا با رد سیاست های کشورش در قبال ایران می گوید ، سیاست خارجی واشنگتن همیشه بر اساس سلطه بر جهان بوده است.
مارک فورمن در گفت وگویی با خبرنگار ایرنا در نیویورک گفت : آمریکا و مجموعه نظامی صنعتی آن دست به دست هم داده تا یک امپراطوری جهانی درست کنند ، امپراطوری که نمی خواهد هیچ قدرت دیگری را ببیند.
این کارشناس سیاسی در آمریکا تصریح کرد : به عبارتی ما ابرقدرت امپریالیست هستیم که می خواهیم بر جهان حکومت کنیم.
وی که از معلولان لشکرکشی آمریکا به ویتنام است ، افزود: واشنگتن در برخورد با کشورهای دیگر صداقت نداشته است ، چرا که اگر صداقت داشت دست کم تسلیحات اتمی خود را نابود می کرد تا نمونه ای در جهان باشد که دیگران هم بخواهند مثل آن عمل کنند.
رییس هیات مدیره گروه پروژه آموزش صلح برای ایجاد صلح گفت : اگر مقام های آمریکایی نگران گسترش تسلیحات اتمی هستند ،چرا جای دور می روند باید همین جا در آمریکا نگاه کنند که بیشترین مقدار این سلاحها را ما انبار کرده ایم.
وی در پاسخ سوالی درباره جنگ افغانستان و سیاستهای اوباما اظهار داشت: جنگ افغانستان از بسیاری جهات مانند جنگ ویتنام است.
فورمن افزود : سیاستهای ما در حال حاضر درست مانند زمان جنگ ویتنام است.
قدرتهای استعمارگر به نام آزادی و دموکراسی به کشورهای دیگر حمله می کنند ،اما در اصل شرکتهای بزرگ هستند که در آمریکا سود اصلی را می برند.
وی گفت : اوباما می گوید که دلیل ادامه جنگ در افغانستان مبارزه با تروریسم است ،اما در واقع این طور نیست.
این فعال سیاسی که سابقه معلولیت در جنگ ویتنام را دارد ، افزود :در ویتنام ما میلیونها غیرنظامی را کشتیم. در یکی از صحنه هایی که خود از بالای تپه شاهد آن بودم ،درگیری بین ویتنامی ها و تفنگداران آمریکایی رخ داد.
فورمن توضیح کرد ،درگیری شدت گرفت و بعد دو چرخبال نظامی آمریکا راکتهای خود را شلیک کردند و بعد هم یک جت آمریکایی تمامی افراد ویتنامی و تفنگداران آمریکایی را با خاک یکی کرد ،ما شاهد آن صحنه بودیم.
وی افزود: آمریکا ماشین کشتار جمعی است و تسلیحاتی برای این کار ساخته است . در همان منطقه شش روز محاصره شدیم و بعد ازآن از 100 نفر فقط 20 نفر توانستند برگردند و من هم شدیدا مجروح و معلول شدم.
فورمن گفت: از این که قهرمان عقیده ام باشم افتخار می کنم ،اما به نظر من ما گول خوردیم و بهای آن بسیار زیاد بود.
رییس گروه ابتکار کهنه سربازان بی خانمان در آمریکا اظهارداشت: در حال حاضر بسیاری از کهنه سربازان بی خانمان هستند و ما گروهی را درست کرده ایم که به کهنه سربازان بی خانمان کمک می کند. تاکنون به صدها نفر کمک کرده ایم.
وی افزود: من به مدارس و دانشگاه ها می روم و نظراتم را برای دانشجویان و دانش آموزان بیان می کنم تا آنان را آگاه کنم. خام بودم و فکر می کردم که برای مقابله با کمونیستها به جنگ می روم.
Forman Mark اروپام 2252 / 360 شماره 007 ساعت 10:12 تمام
۰ نفر