۴ شهریور ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 9267382
T T
۰ نفر
مصباح یزدی:همه اقدامات ما باید در مسیر رضای پروردگار باشد ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/06/04 سیاسی.مصباح یزدی.شرح خطبه فدکیه قم - عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه هر اقدام ما باید برای کسب رضای خدا باشد، گفت: حتی اگر کسانی قانونی بگذارند تا چیزی را حلال یا حرام و ممنوع یا مجاز کنند این کار نیز باید به اذن خداوند باشد.
به گزارش ایرنا،آیت الله محمدتقی مصباح یزدی چهارشنبه شب در شرح خطبه فدکیهدر دفتر مقام معظم رهبری درقم خاطرنشان کرد:قرآن کریم اصرار دارد که همه چیز اعم از امور تکوینی و تشریعی را منوط به مشیت الهی کند و هیچ چیزی از دایره مشیت الهی خارج نیست.
وی خاطرنشان کرد: خداوند هیچ کار جبری و قهری ندارد بلکه نهایت اختیار در همه امور از آن پرودگار است.
مصباح یزدی با تشریح برخی مکاتب مختلف در زمینه اهداف خداوند از خلقت انسان گفت: برخی مکاتب براین باورند که خداوند هدف و غرضی از آفرینش انسان ندارد و برخی دیگر گفته اند که خداوند انسان را خلق کرد تا فایده ای به دیگران برسد و یک بحث مشکل و پیچیده ای نیز فیلسوفان اسلامی مطرح کرده اند مبنی براینکه در همه مجردات، علت غایی و فاعلی یکی است و این تعبیر بغرنجی است.
وی یادآورشد: علت غایی چیزی است که نداریم و باید به آن برسیم و معنی این تعریف برای آفرینش انسان نامفهوم است.
مصباح یزدی اظهار داشت: خداوند کمال و خیر را دوست دارد و پیامبر اسلام (ص ) چون انسان کاملی است محبوبترین انسانها نزد خداوند می باشد و بعد از ایشان، معصومین (ع) و اولیای الهی در این مرتبه قرار دارند.
7401/ /550 شماره 010 ساعت 10:26 تمام
۰ نفر