۲۶ مرداد ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 9266565
T T
۰ نفر

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس:

۲۶ مرداد ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 9266565
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس: افتتاح نیروگاه بوشهر نشانه مقاومت مردم ایران برای داشتن تکنولوژی هسته ای است ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/05/26 سیاسی.جلالی.نیروگاه بوشهر تهران - سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد افتتاح نیروگاه بوشهر نشان می دهد مقاومت مردم ایران برای داشتن تکنولوژی هسته ای ثمربخش بوده است.
کاظم جلالی روز سه شنبه در حاشیه جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا، با بیان اینکه در گذشته قدرت های بزرگ حتی حق داشتن نیروگاه هسته ای را برای ایران برنمی تابیدند، گفت: افتتاح نیروگاه بوشهر زمان و ماجرای بسیار طولانی را پشت سر گذاشته است که نشان می دهد غربی ها می خواستند گام به گام ایران را به عقب نشینی وادارند ولی سرانجام پاسخ معکوس گرفتند و ایران در مقابل آنان ایستاد.
نماینده شاهرود در مجلس تاکید کرد جمهوری اسلامی ایران گام به گام سیاست های خود را در راستای داشتن حقوق هسته ای پیش گرفت و امروز شاهد هستیم که نیروگاه بوشهر آغاز به کار خواهد کرد و این نشان دهنده توانایی ایران است.
جلالی در خصوص اینکه کاخ سفید اعلام کرده است که با افتتاح نیروگاه بوشهر دیگر ایران نیازی به غنی سازی اورانیوم ندارد، اظهار داشت: هیچ ارتباطی میان غنی سازی و نیروگاه اتمی بوشهر وجود ندارد و اصل غنی سازی حق ایران است و ایران حق دارد غنی سازی را دنبال کند.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به مصوبه مجلس در خصوص موظف کردن دولت به تولید 20 هزار مگاوات برق هسته ای گفت: این بدان معناست که ایران باید 20 نیروگاه هزار مگاواتی دیگر بسازد و ما برای این نیروگاه ها نیاز به سوخت داریم لذا باید فرآیند غنی سازی را ادامه دهیم.
سیام 9170**9121** شماره 057 ساعت 13:53 تمام
۰ نفر