۲۳ مرداد ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 9266288
T T
۰ نفر

استاندار :

۲۳ مرداد ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 9266288
استاندار : دارالوفاق همدان الگو برنامه ریزی ایرانی اسلامی می شود ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/05/23 سیاسی.استاندار.همدان استاندار همدان با اشاره به ظرفیت فرهنگی واجتماعی همدان برای ارائه الگو بومی توسعه تصریح کرد: برای تحقق این هدف باید با تقویت زمینه های فرهنگی و استمرار همگرایی همه نیروها ،این استان مبدل به دارالوفاقشود.
کرم رضا پیریایی روز جمعه در حسینیه امام خمینی (ره ) شهر همدان خواستار تلاش برای تحقق تاکید رییس جمهوری در خصوص استعدادهای گسترده در همدان برای ارائه الگو برنامه ریزی ایرانی اسلامی به دیگر مناطق شد.
وی گفت: همدان با وفاق و همدلی عمومی می تواند الگو بومی توسعه را مبتنی بر فرهنگ ایرانی اسلامی درخود پرورش داده و به استان های دیگر ارائه کند.
وی تاکید کرد: برای تعالی همدان باید همراه با وجه تاریخی دیگر بخش های هویت فرهنگی و مذهبی این استان تقویت شوند.
وی به تعابیر مشهور در خصوص این استان مانند دارالعباده همدان و دارالمجاهدین اشاره کرد و اظهار داشت: این صفت ها که ناظر بر وجه فرهنگی و مذهبی این استان است نباید تحت الشعاع نام پایتخت تاریخ وتمدن ایران زمین به محاق بیافتند.
استاندار همدان همچنین در خصوص اجرای طرحهای مختلف استان از جمله مصلی شهر همدان اظهار داشت: پیشرفت استان و اجرای همه طرحهای مورد نیاز آن در گرو حرکت در مسیر سند چشم انداز توسعه این استان قابل تحقق است.
وی با تاکید بر لزوم تبیین وتشریح خط مشی واهداف برنامه پیشرفت وعدالت به عنوان سند توسعه و چشم انداز استان در افق پنج ساله گفت: رسانه ملی در کنار رسانه های نوشتاری وظیفه طرح و تحلیل مستمر این سند و تبدیل آن به یک مطالبه عمومی را برعهده دارند.
وی افزود: تبیین و تشریح رسانه ای برنامه پنجم استان باید تا حد ایجاد یک گفتمان تخصصی بین متخصصان، کارشناسان، نخبگان و عموم مردم برای تشریح این سند استمرار یابد.
پیریایی همچنین از مدیران و مسوولان ارشد و به خصوص استاندار سابق همدان که درجریان فعالیت دولت نهم برای تکوین زیرساخت های توسعه این استان به خصوص درحوزه ساخت زیربناهای فرهنگی ودینی فعالیت های موثری داشته اند تقدیر کرد .
استاندار همدان خدمت به مردم، عدالت گرایی و ایجاد تحول را از صفات دولت دهم و به تبع آن مدیران استانی عنوان کرد .
وی گفت: در راستای ارائه خدمت عادلانه ونیز به منظور ایجاد توازن منطقه ای و شناسایی کاستی ها و دریافت مزیت های هرمنطقه از ابتدای سال جاری طرح سفرهای دوروزه شهرستانی را با حضور اعضا شورای اداری استان اجرا و پیگیری کرده است.
وی باتاکید بر مصوبات دو سفر پیشین ،مهمترین اهداف مدیریت اجرایی را تامین اشتغال و مسکن جوانان و مردم استان عنوان کرد و تحقق ان را در گرو همدلی و مشارکت بخش های مختلف جامعه اعم از جوانان ، کارآفرینان و سرمایه گذاران دانست.
وی گفت: درجریان سفرهای شهرستانی در خصوص فرآهم آوردن زمینه فعالیت کارآفرینان با بیش از 700 فعال اقتصادی دیدار و گفت وگو شد.
وی اظهار داشت: همسو با این دیدارها ، کمیته ای به ریاست معاون برنامه ریزی استانداری با هدف رفع موانع فعالیت بخش خصوصی و پیگیری موردی مسایل کارآفرینان تشکیل و فعال شده است.
پیریایی تک رقمی کردن نرخ بیکاری در این استان را مستلزم ایجاد 22 هزار شغل با استفاده از سالانه 10 هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی عنوان کرد.
وی افزود: با مصوبه استانی هیات دولت مبنی بر اختصاص 11 هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی درسال جاری به استان ،گام بسیار بزرگ برای اشتغال جوانان و تحقق اهداف برنامه برداشته شد.
استاندار همدان رفع مشکل مسکن مورد نیاز مردم استان همدان را در میان مدت نیازمند ساخت حدود 50 هزار واحد مسکونی دانست و گفت: در قالب طرح مسکن مهر هم اکنون ساخت 17 هزار و 703واحد جریان دارد.
وی با ذکر تمایز و برتری سفر سوم هیات دولت به استان همدان به نسبت دیگر سفرهای استانی از حیث محتوا و کمیت وکیفیت طرحهای مصوب گفت: در سفر سوم 450 میلیارد ریال برای اجرای طرحهای فرهنگی تخصیص یافت درحالیکه مبلغ پیش بینی شده ابتدایی 220 میلیارد ریال بود.
وی با ذکر روند معمول برگزاری کار گروه های تخصصی در تهران اظهار داشت: برگزاری نشست کارگروه های تخصصی در همدان به عنوان دیگر تمایز سفر سیزدهم رییس جمهور در دور سوم سفرها ، نشان دهنده توجه خاص دولت به توسعه این استان است.
استاندار همدان همچنین به اجرای 365مصوبه دو سفر استانی پیشین هیات دولت درهمدان اشاره کرد وگفت: در اجرای این مصوبات حدود 30 هزار طرح با بیش از 14 هزار میلیارد ریال هزینه در بخش ها ومناطق مختلف این استان اجرایی شده است.
امام جمعه همدان نیز دراین آیین با تقدیر از استاندار همدان از وی به عنوان مدیری بسیجی ، مردمی و پرتلاش تقدیر کرد.
رییس جمهوری در جریان سفر استانی هفته گذشته هیات دولت به همدان با اشاره به ظرفیت های بومی گسترده در همدان تصریح کرد: این استان می تواند الگوی بومی برنامه ریزی ایرانی - اسلامی توسعه را به کشور ارائه کند.
564 /1918 شماره 003 ساعت 04:07 تمام
۰ نفر