۱۰ مرداد ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 9265358
T T
۰ نفر
وال استریت ژورنال حمایت مالی آمریکا از ترور المبحوح را بعید ندانست ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/05/10 سیاسی.حواله.آمریکا.المبحوح تهران- روزنامه ی آمریکایی وال استریت ژورنال احتمال استفاده آمریکا از پایگاههای اینترنتی که امکان پرداخت حقوق به کارکنان مقیم در مناطق دور افتاده را فراهم می کند برای تامین مالی ترور محمود المبحوح یکی از فرماندهان مقاومت فلسطین در دبی را بعید ندانست.
خبرگزاری فرانسه شنبه شب از واشنگتن گزارش داد، این نشریه اقتصادی به نقل از کارآگاهان آمریکایی و بین المللی که خواستند نامشان فاش نشود، نوشت بعید نیست که شرکت های مورد استفاده برای حواله پول از مقاصد آن با خبر بودند.
به نوشته وال استریت ژورنال مظنونان به ترور احتمالا خود را دارای کار آزاد معرفی کردند تا حواله های ارسالی را بدون به جا گذاشتن هیچ نشانی دریافت کنند.
حواله های ارسالی در کارت های اعتباری واریز می شد و با این شیوه شرکت ها این امکان را می یافتند تا توسط اینترنت حقوق کارکنان دور خود را که امکان ارسال چک یا حواله برای آنان نیست، پرداخت کنند.
این روزنامه نوشت: در چنین شرایطی شیوه ی مورد استفاده آمریکا برای ارسال این حواله ها نامعلوم باقی می ماند. دبی در پی ترور المبحوح به 13کارت اعتباری دست یافت که از پیش اعتبار آن تامین شده بود و دارندگان آن گذرنامه های جعلی به همراه داشتند.
چنین گزارشی می تواند آمریکا را که روابط مستحکمی با اسراییل دارد، در شرایط دشواری قرار دهد.
در پی ترور المبحوح، پلیس دبی تصاویر ویدیویی را منتشر کرد که در آن 27تن که گفته می شود اعضای موساد( سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی ) هستند و در ترور این مقام فلسطینی دست داشتند، دیده می شدند.
تحقیقات انجام شده نشان می دهد که همه آن افراد گذرنامه های جعلی انگلیس، ایرلند، فرانسه، استرالیا وآلمان بهمراه داشتند.
مترجمام 1369** 1446** شماره 018 ساعت 10:58 تمام
۰ نفر