۲۸ تیر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 9264496
T T
۰ نفر

فرمانده مرزبانی کشور :

۲۸ تیر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 9264496
فرمانده مرزبانی کشور : 3700 نفر در راه مبارزه با مواد مخدر در کشور شهید شدند ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/04/28 اجتماعی.انتظامی.مرز.آذربایجان غربی ارومیه - فرمانده مرزبانی کشور گفت : تاکنون سه هزار و 700 نفر در راه مبارزه با مواد مخدر در کشور شهید شده اند و این بیانگر عزم جدی جمهوری اسلامی ایران برای مبارزه با قاچاق مواد مخدر است.
به گزارش ایرنا، سردار حسین ذوالفقاری روز دوشنبه در گردهمایی مرز امن و توسعه افزود : ایران اسلامی بیشترین توجه را برای مبارزه با مواد مخدر در سطح جهان دارد و در راه مبارزه با توزیع و ترانزیت مواد مخدرعلاوه بر سه هزار و 700 شهید ، 12 هزار نفر مجروح را نیز متقبل شده است.
وی با اشاره به اینکه سهم عظیمی از بودجه کشور دراین راه صرف می شود ادامه داد : این اعتبارات می تواند در فعالیت های عمرانی و در راستای خدمت رسانی بیشتر به مردم صرف شود.
وی ایجاد اختلاف بین فرق و مذاهب را توطئه استکبار در کشورهای مسلمان دانست و گفت : باید زمینه ای فراهم کنیم تا با افزایش تعامل بین این اقوام و مذاهب درداخل کشور روند توسعه مناطق مرزی بیش از پیش بهبود یابد.
وی با اشاره به مرز نه هزارکیلومتری ایران با کشورهای همسایه اظهارکرد : این مرز طولانی می طلبد تا توجهی جدی به امنیت آن داشته باشیم که با وجود قدرت های فرامنطقه ای در کشورهای همسایه اهمیت این امر احساس می شود.
به گفته حسین ذوالفقاری تروریسم ، قاچاق موادمخدر، قاچاق کالا و شرارت های ناشی ازآن ، گروهای مسلح معاند از عمده چالش های موجود در مرزهای ایران اسلامی به شمار می رود که باید با همکاری و همراهی کشورهای همسایه و جلوگیری از دخالت بیگانگان این مرزها را به سمت امنیت پایدار پیش ببریم.
1495/7129/1139 شماره 107 ساعت 20:34 تمام
۰ نفر