۲۵ تیر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 9264105
T T
۰ نفر

خبرگزاری غیرمتعهدها:

۲۵ تیر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 9264105
خبرگزاری غیرمتعهدها: مخالفت ها با اعمال تحریم علیه ایران افزایش یافته است ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/04/25 سیاسی.تحریم ایران.هند.غیرمتعهدها کوالالامپور - خبرگزاری غیرمتعهدها روز جمعه با اشاره به افزایش مخالفت ها با اعمال تحریم و فشار بر ایران نوشت: هند تحریم های یکجانبه آمریکا علیه ایران را نمی پذیرد و در این تحریم ها مشارکت نمی کند.
به گزارش ایرنا به نقل از این خبرگزاری، هند علیرغم تلاش های آمریکا برای متقاعدکردن مقامات دهلی نو برای همراهی با اعمال تحریم علیه ایران اعلام کرد که تحریم های یکجانبه آمریکا علیه ایران را محکوم کرده و درخواست این کشور برای قطع همکاری با ایران در زمینه انرژی را نمی پذیرد.
این خبرگزاری نوشت: محدودیت های آمریکا در سرمایه گزاری کشورهای ثالث در بخش انرژی ایران می تواند تاثیر مستقیم و نامطلوبی در شرکت های هندی و امنیت انرژی هند داشته باشد.
خبرگزاری غیرمتعهدها همچنین تاکید کرد: هند و ایران در نشستی همکاری های خود در بخش اقتصادی را با هدف افزایش همکاری های دوجانبه که می تواند به عنوان یک چالش برای تحمیل تحریم های یک جانبه واشنگتن بر تهران به حساب آید، آغاز کردند.
براساس این گزارش، نیروپاما رائو وزیر امورخارجه هند نیز گفت که ایران یک کشور بسیار مهم برای هند از منظر امنیت انرژی و درب ورود به بازارهای اصلی آسیای مرکزی است.
این خبرگزاری همچنین با اشاره به تاکید کشورهای برزیل و ترکیه بر اجرایی شدن توافق صورت گرفته با ایران، به نقل از منوچهر متکی وزیر امورخارجه ایران، نوشت: کشورهای برزیل و ترکیه همچون گذشته به بیانیه تهران پایبند بوده، از این سند همکاری حمایت کرده در تلاش برای اجرایی کردن بیانیه تهران هستند.
به گزارش این خبرگزاری، بسیاری از کشورهای جهان از بیانیه تهران حمایت کرده و خواهان تحقق آن هستند. بر اساس توافق نامه تهران، ایران پذیرفته است که 1200 کیلوگرم اورانیوم غنی شده با درصد خلوص پایین را به ترکیه فرستاده و در ازای آن 120 کیلوگرم اورانیوم غنی شده 20 درصد را به عنوان سوخت هسته ای برای راکتور پژوهش های پزشکی تهران تحویل بگیرد.
آساق 1392**1440**335** شماره 018 ساعت 11:08 تمام
۰ نفر