۹ تیر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 9262988
T T
۰ نفر
اجلاس فوق العاده اتحادیه مجالس اسلامی آغاز شد ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/04/09 سیاسی.خارجی.سوریه.اجلاس اتحادیه مجالس اسلامی دمشق - اجلاس فوق العاده اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی با حضور روسای و هیاتی هایی از 32 کشور صبح چهارشنبه در دمشق با هدف بررسی راه های عملی رفع محاصره ظالمانه غزه آغاز شد.
به گزارش خبرنگار ایرنا از محل این اجلاس،شرکت کنندگان در این اجلاس یک روزه روند عملی پایان دادن به محاصره تحمیلی غزه از سوی رژیم صهیونیستی را بررسی می کنند.
این اجلاس با توجه به این که مساله فلسطین بر اثر حملات ددمنشانه اسراییل در شرایط بسیار سختی قرار دارد، از اهمیت ویژه ای برخوردار و این اولین بار است که برای کمک به مردم غزه و همه اراضی اشغالی عربی اجلاسی در چنین سطح میان مجالس کشورهای اسلامی برگزار می شود.
اجلاس روسای مجلس عضو سازمان کنفرانس اسلامی در دمشق پس از حمله کماندوهای اسراییلی به کشتی کاروان کمک رسانی آزادی برای رفع محاصره غزه در آب های بین المللی دریای مدیترانه که بر اثر آن 19 نفر از جمله 9 نفر از ترکیه شهید و 30 نفر زخمی رسیدند، برگزار می شود.
مجلس خلق سوریه از همه 54 عضو اتحادیه مجالس سازمان کنفرانس اسلامی برای حضور در این کنفرانس و بررسی راه های مقابله با جنایات ددمنشانه اسراییل و رفع محاصره غزه دعوت کرده است.
از بارزترین شخصیت های حاضر در این اجلاس علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی ایران، محمد علی شاهین رییس مجلس ملی ترکیه، نبیه بری رییس مجلس لبنان، احمد فتحی سرور رییس مجلس خلق مصر و رهبران ارشد گروه های فلسطینی می باشند.
رژیم صهیونیستی از چهار سال پیش منطقه غزه را به طور ظالمانه محاصره کرده و علاوه بر آن در اواخر سال 2008 جنگ 22 روزه ای علیه مردم این منطقه به راه انداخت که در پی آن یک هزار و 337 نفر شهید و بیش از پنج هزار نفر زخمی شدند و این منطقه در بدترین شرایط انسانی قرار گرفت و از نبود دارو و غذا به خصوص برای زنان و کودکان رنج می برد.
اولین دوره نشست اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی در سال 1999 میلادی در تهران برگزار شد.
دومین دوره این نشست در شهر رباط کشور مغرب در سال 2001، سومین دوره در سنگال در سال 2004، چهارمین دوره آن سال 2006 در استانبول ترکیه، پنجمین دوره در سال 2008 در قاهره و ششمین دوره آن نیز سال 2010 در شهر کامپالای کشور اوگاندا برگزار شد.
خاورم1368**1436**2133**/2131 شماره 036 ساعت 12:54 تمام
۰ نفر