۴ تیر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 9262529
T T
۰ نفر

معاون اول قوه قضاییه:

۴ تیر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 9262529
معاون اول قوه قضاییه: دستگاه قضایی قاطعانه در مقابل هر گونه فساد ایستاده است ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/04/04 سیاسی.نماز جمعه.رییسی تهران - معاون اول قوه قضاییه تاکید کرد : دستگاه قضایی قاطعانه در مقابل هر گونه فساد ایستاده است.
حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رییسی ، در سخنانی در پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته تهران گفت : به باور دستگاه قضایی ، پیشگیری بر درمان مقدم است و این موضوع در سیاست های سالجاری قوه قضاییه کاملا لحاظ شده است .
رییسی که به مناسبت هفته قوه قضاییه سخن می گفت ، اظهار داشت : هرچند در خصوص مواد مخدر و سایر مسایل مختلف فساد ، وظیفه دستگاه قوه قضایی برخورد است و برخورد نیز می کند اما قبل از برخورد باید زمینه های بروز فساد را از بین برد و پیشگیری کرد .
وی تقویت نظارت را از جمله برنامه های جدی دستگاه قضایی عنوان کرد و گفت : امروز اراده وعزمی قاطع و جدی در دستگاه قضایی برای اجرای قانون و عدالت و مبارزه با فساد وجود دارد و یقین داشته باشید که در هیچ عرصه ای ، دستگاه قضایی ، در مبارزه با فساد ، کوتاه نمی آید .
وی در خصوص مساله مواد مخدر و گسترش آن گفت : مواد مخدر یکی از فتنه ها و فسادهای دشمنان است که به دنبال گسترش آن در جامعه هستند .
وی با بیان اینکه از زمان تسلط آمریکا و ناتو بر افغانستان، مواد مخدر سنتی به مواد اعتیاد آور صنعتی تبدیل شده ، به وجود لابراتوار ( آزمایشگاه )های این مواد در اطراف مرز ایران اشاره کرد و گفت : این لابراتوارها یک کیلو تریاک را به صورت فشرده به یک گرم مواد خانمانسوز تبدیل می کنند .
معاون اول قوه قضاییه با بیان اینکه از روزی که آمریکا بر افغانستان مسلط شده تولید مواد مخدر افزایش یافته است، اظهار داشت : این امر یک توطئه بسیار خطرناک آمریکا و دشمنان است .
وی ضمن تاکید برلزوم فعال تر شدن دستگاه دیپلماسی کشور در خصوص برخورد با مواد مخدر افزود : دستگاه دیپلماسی باید نقش آمریکا و هم پیمانانش در خصوص مواد مخدر را فعالانه تر به جهانیان بشناساند .
وی تاکید کرد : دشمن همواره به دنبال فساد اجتماعی ، سیاسی و اقتصادی است و جامعه پاک و نورانی ما هیچ فسادی را بر نمی تابد .
معاون اول قوه قضاییه دربخش دیگری از سخنانش در ارتباط با جریان فتنه در کشور، گفت : اگر فریادهای مقام معظم رهبری و تدابیر ایشان و همچنین بصیرت و حضور مردم نبود ، نقاب از چهره فتنه جدید برداشته نمی شد و دست آنها برای مردم رو نمی شد .
رییسی همچنین در بخش دیگری از سخنانش به مناسبت فرا رسیدن هفتم تیر و سالروز شهادت شهید بهشتی و یارانش گفت : شهید بهشتی اگر امروز بین ما بود تردید نکنید که فریاد شهید بهشتی، ولایت بود .
این مقام مسوول در قوه قضاییه افزود : شهید بهشتی دغدغه دین ، تکلیف ، مردم و اجرای نظارت ولی فقیه را داشت .
وی همچنین ضمن تبریک میلاد با سعادت امیرالمومنین علی ( ع)، به عدالت و عدل علی اشاره کرد و گفت : عدالت از مهمترین دغدغه های بشریت بشمار می آید و تضمین حاکمیت سیاسی و اجتماعی در گرو اجرای عدالت و مقابله با ظلم است .
وی تاکید کرد : تا دیروز می گفتند حاکم باید عادل باشد اما امروز در کنار عادل بودن حاکم، باید تمام کسانی که در این نظام تلاش می کنند نیز عادل باشند تا مردم مزه عدالت را به کام خود شیرین یابند .
وی اظهارداشت : اگر هر جزء نظام ، عادلانه رفتار نکند ، رابطه ارگانیک بین اجزای نظام مختل می شود و این ضرورت اجرای عدالت است .
رییسی همچنین گفت : مقام معظم رهبری در ارتباط با حفظ وحدت و یکپارچگی تاکید دارند و امروز نیاز جدی کشور به وحدت حول محور ولایت است .کد2 اجتمام ** 1776/ 1552 شماره 008 ساعت 15:24 تمام
۰ نفر