۲۱ خرداد ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 9261163
T T
۰ نفر

همراه با رییس جمهور در اکسپوی شانگهای:

۲۱ خرداد ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 9261163
همراه با رییس جمهور در اکسپوی شانگهای: احمدی نژاد: صف آرایی آمریکا باهدف جلوگیری از پیشرفت ملت ایران است ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/03/21 سیاسی.ایران.چین.احمدی نژاد شانگهای - رییس جمهوری اسلامی ایران با انتقاد از سیاست های دولت آمریکا و مانع تراشی های این کشور در مسیر رشد و پیشرفت ملت ایران گفت : بدون شک علت دشمنی و صف آرایی آمریکا در برابر ملت ایران جلوگیری از روند رو به رشد ایرانیان در همه عرصه هاست.
به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا ، رییس جمهوری که جمعه شب در جمع صدها نفر از ایرانیان مقیم چین و دهها نفر از مقامات و شخصیت های چینی و خارجی مقیم شانگهای سخن می گفت، روابط ایران و چین را رو به گسترش خواند و گفت : مناسبات دو کشور به نفع همگان است و علیه هیچ کشوری نیست.
رییس جمهوری با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در مناسبات ایران و چین گفت : شناساندن فرصت و ظرفیت های دوملت از اولویت های مهم است.
دکتر احمدی نژاد گفت : برغم رشد سریع روابط اقتصادی هنوز اطلاعات جامع و کافی و روشنی از موجودیت و توانمندیهای دوکشور معرفی نشده است.
رییس جمهوری مشخصا از وزیران اقتصاد و بازرگانی کشورمان خواست تا برنامه فشرده ای را برای معرفی استعدادهای دوکشور طراحی و اجرا کنند.
وی پیشرفت های ایران در عرصه های مختلف بویژه در دانش های نوین نظیر بیوتکنولوژیک و نانو و تولید انواع رادیو داروها را بسیار مفید و ارزشمند دانست و گفت : ایران در فناوریهای نو در رده های بالای جهان قرار دارد و بسیاری از تولیدات خود را با نرخ مناسب و ارزان در دسترس دیگران قرار می دهد.
رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی در بخش دیگری از سخنان خود درمورد مقوله فرهنگ و اهمیت آن در سازمان دهی روابط میان ملت ها گفت : انسان بی فرهنگ به مراتب خطرناک تر از حیوانات درنده است . انسانهای بی فرهنگ و بی اخلاق کسانی هستند که با ریختن بمب بر سرملتها ، میلیونها نفر را به کام مرگ کشانده اند.
رییس جمهوری به سناریو و ماجرای حمله به برج های دوقلو آمریکا اشاره کرد و گفت : پس از حادثه با شعار مبارزه با تروریسم و هدیه دادن آزادی با صدها هزار نیروی نظامی و تجهیزات و موشک به خاورمیانه هجوم آوردند .
تهاجمی که همچنان معلوم نیست عامل اصلی آن کیست و سیستم های و شبکه های پیچیده و اطلاعاتی آمریکا هنوز به قادر به شناسایی علل آن نشده اند.
وی گفت : درپی این حادثه که ادعا شد سه هزار کشته برجای گذاشته است قربانیانی که نام آنها اعلام نشد ، به کشور عراق حمله شد و تاکنون بیش از یک میلیون و 350 هزار نفر در عراق کشته و یا زخمی شده اند.
احمدی نژاد گفت با بیان اینکه علت این تهاجم دوری انسان از فرهنگ انسانی واین دوری باعث می شود تا انسان به درجه پست شقاوت و انسان کشی برسد ،تاکید کرد: تردیدی وجود ندارد که امروز بشریت بیش از هر زمان دیگری نیازمند فرهنگ انسانی ، اخلاق ، محبت ، عشق ، عدالت و پایبندی به ارزشهای انسانی است.
وی گفت : ما نیازمند انسانهایی هستیم که جان و دل آنها مالامال از عشق به دیگران است.
دکتر احمدی نژاد از دو ملت ایران و چین به عنوان ملت هایی که در طول تاریخ منادی فرهنگ واخلاق انسانی بوده اند نام برد و گفت : مردم ایران ملت چین را به ویژگی هایی چون نظم پذیری ، کاربی وقفه و قناعت می شناسند و مردم چین نیز ملت ایران را ملتی شجاع ، عالم و متمدن می شناسد.
رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنانش در تشریح پیامدهای حاکم شدن اندیشه مادی در جهان غرب اظهار داشت : براساس اندیشه مادی ،غرب جنایات گسترده ای در عراق افغانستان و فلسطین مرتکب شدند و آنها مناسبات را به گونه ای تعریف کرده اند که همه ملتها تحقیر شوند.
وی گفت : آنها عزت و قدرت خود را در تحقیر و ذلت دیگران جستجو می کنند.
دکتر احمدی نژاد به ادعاهای دنیای غرب درباره نقض حقوق بشر در چین اشاره کرد و گفت: درحالی مدعی حقوق بشر در چین می شوند که اساس نظام آنها بر خون مردم مظلوم بنا شده است و امروز هم هزاران نفر را به خاک و خون می کشند و ادعای حقوق بشر علیه ایران مطرح می کنند.
وی گفت : کسانیکه بچه ها را در شکم مادرانشان قطعه قطعه کرده اند مدعی آزادی و حقوق بشر هستند.
دکتر احمدی نژاد رییس جمهوری اسلامی ایران در ادامه سخنانش در جمع ایرانیان مقیم شانگهای با بیان این مطلب که بشریت امروز تشنه فرهنگ انسانی است اظهار داشت : جامعه بشری از نبود روابط درست انسانی رنج می برد.
رییس جمهوری همچنین تصریح کرد: اگر بدنبال اقتصاد ، صنعت ، علم و تکنولوژی هستیم همه باید در خدمت ارزشهای انسانی ،دوستی و اخلاق باشد.
وی مسئولیت ایران و چین به عنوان دوکشور با سابقه وتمدن دیرینه را سنگین توصیف کردو گفت : دو ملت ایران و چین می تواند به نیاز امروز بشر پاسخ دهند.
وی گفت : ایران و چین به عنوان دوکشور باسابقه و ریشه های عمیق فرهنگی و برخوردار از ظرفیت ها و توانمندیهای فرهنگی می توانند در یک همکاری سازنده نه تنها موجب تعالی و کمال ملت های خود شوند بلکه این مهم می تواند به عنوان یک هدیه انسانی در اختیار جامعه بشری قرار گیرد.
دکتر احمدی نژاد در بخش دیگری از سخنانش به تحولات اخیر و مناسبات ایران و آمریکا اشاره کرد و گفت : دولت آمریکا سه دهه است که به تلاش های خود علیه ملت ایران ادامه می دهد و در سالهای اخیر بحث هسته ای بهانه ای برای اقدامات ضدایرانی دولت آمریکا بوده است.
وی گفت : بدون شک اگر مساله هسته ای مطرح نبود آنها مسایل دیگری از جمله پیشرفت های علمی و فضایی و ماهواره ای ایران را بهانه قرار می دادند.
رییس جمهوری با طرح این پرسش که علت دشمنی های آمریکا با ملت ایران چیست ؟ خاطر نشان کرد : بدون شک هرگاه ملت ایران به لحاظ فرهنگی واندیشه انسانی فرصت یافته بر دنیا نیز تسلط پیدا خواهد کرد و با فرهنگ والای خویش بساط ظلم را ریشه کن خواهد کرد.
دکتر احمدی نژاد که سخنانش با تشویق حاضران همراه بود ،ادامه داد: آمریکا در سه دهه قبل که ابرقدرت بود ، نتوانست در برابر ملت ایران ایستادگی کند و اکنون که این کشور در برابر ایران حقیر و ناچیز است.
رییس جمهوری با اشاره به قطعنامه اخیر شورای امنیت که با اصرار و پافشاری آمریکا و چند کشور غربی تصویب شد ، خاطر نشان کرد : این قطعنامه ارزشی ندارد زیرا اساس و پایه آن بر ظلم و بی عدالتی است.
وی به نقل از یکی از سران کشورها گفت که اوباما به وی ( مقام آن کشور ) گفته است که از سوی کنگره آمریکا تحت فشار است و باید اقدامی علیه ایران را ترتیب دهد.
رییس جمهوری با بیان این مطلب که ملت ایران در طول سه دهه گذشته با استفاده از تحریم ها موفق به کسب دستاوردهای بسیار ارزشمندی شده است اظهار داشت : توسعه صنایع ، تولید داروهای جدید پزشکی ، موفقیت در عرصه هوا و فضا و ساخت و پرتاب ماهواره همگی از جمله دستاوردهایی است که در سایه تحریم بدست آمده است.
دکتر احمدی نژاد از ثبت سالانه 15 هزار اختراع در ایران خبر داد و گفت : آنها می دانند که ملت ایران از فرصت ها بخوبی استفاده می کند.
رییس جمهوری که سخنانش به زبانهای انگلیسی و چینی برای میهمانان خارجی این نشست به طور همزمان ترجمه می شد ، گفت : آنها نگران هستندکه ملت ایران با سابقه تاریخی و فرهنگی خود طومار ظالمان و مستکبران را درهم خواهد پیچید .
وی از سوی ملت ایران خطاب به ظالمان و مستکبران گفت : ملت ایران با اندیشه و فرهنگ و اخلاق انسانی خویش همه شما ( ظالمان و مستکبران ) را منزوی و از رده خارج خواهد کرد.
به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا پیش از سخنان رییس جمهوری ، مهدی غضنفری وزیر بازرگانی و مهدی صفری سفیر ایران در چین در سخنان جداگانه ای سفر رییس جمهوری به چین برای شرکت درمراسم روز ملی ایران دراکسپوی شانگهای را حایزاهمیت دانستند و با ارائه آمار، خبر از پیشرفت و توسعه مناسبات ایران و چین دادند.
براین اساس ،حجم مناسبات تجاری ایران و چین در حال حاضر نزدیک به 30 میلیارد دلار است که پیش بینی می شود در سالهای آینده این رقم به 50 میلیارد دلار افزایش یابد.
در این مراسم که در فضایی پرشور و صمیمی برگزار شد ، بسیاری از خانواده های ایرانیان مقیم شانگهای بویژه دانشجویان از نزدیک با رییس جمهوری گفت و گو کردند.
اجرای برنامه موسیقی سنتی از دیگر برنامه های این مراسم بود.
رییس جمهوری اسلامی ایران ساعتی دیگر شانگهای را به مقصد تهران ترک می کند اساق ** 275 1319** شماره 117 ساعت 20:39 تمام
۰ نفر